معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

ایجاد ۲۳۰ هزار فرصت شغلی توسط تعاونی‌های حمل و نقل بین‌جاده‌ای

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرصت شغلی ایجاد شده توسط تعاونی‌های حمل و نقل بین‌جاده‌ای را ۲۳۰ هزار نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۸۵۶۰۱۴۴
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدحمید کلانتری  با اشاره به اینکه 70 درصد از حمل و نقل بین‌جاده‌ای توسط تعاونی‌های زیرمجموعه انجام می‌شود، اظهار داشت: 320 تعاونی حمل و نقل بین‌جاده‌ای در بین کشور ثبت شده است.

وی افزود:‌ این تعاونی‌ها در روز میلیون‌ها مسافر را در سطح کشور جابجا می‌کنند و حدود 230 فرصت شغلی برای کشور ایجاد کرده‌اند.

کلانتری در پاسخ به این سؤال که سهم تعاون از اشتغال کشور چقدر است، تصریح کرد: هنوز آمار دقیقی از این موضوع استخراج نشده، اما در هفته تعاون اعلام خواهد شد.

معاون وزیر تعاون همچنین با اعلام اشتغال یک میلیون و 600 هزارنفر در بخش تعاون،‌ گفت: 100 هزار بنگاه تعاونی نیز مشغول تولید و ارائه کالا و خدمات هستند.

وی با بیان اینکه بخش تعاون، یکی از بخش‌های مؤثر اقتصادی در دنیای امروز به شمار می‌رود، تأکید کرد: افزون بر دو میلیون و 600 هزار تعاونی در دنیا فعالیت می‌کند که نزدیک به یک میلیارد نفر عضو دارند.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز، تعاونی‌ها در بسیاری از رشته‌های اقتصادی و زیربنایی حضور فعال دارند ولی این حضور در بخش‌هایی نظیر کشاورزی، مصرف و توزیع کالا بیشتر است.

کلانتری افزود: رفع فقر، اشتغال ارزان و پایدار، آسیب پذیری کمتر در شرایط سختی نظیر تحریم، کارآمدی مناسب و توسعه عدالت به همراه تولید سرمایه اجتماعی از جمله کارکردهای بخش تعاون به شمار می‌روند.

این مقام مسئول در وزارت کار با اشاره به اینکه در اصل 44 قانون اساسی، توجه ویژه‌ای به تعاونی‌ها شده است، گفت: باید این امر را با تلاش بیشتر تحقق ببخشیم و به سمت تعاونی‌سازی پیش برویم.

معاون وزیر کار افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل بهبود وضعیت تعاونی‌ها و اثرگذاری بیشتر آنها در حوزه اقتصادی کشور، تحکیم تعامل‌های شبکه‌ای بین تعاونی‌هاست که می‌تواند ضمن سود بیشتر برای اعضای آنها، زمینه توسعه اقتصادی را نیز فراهم کند.

ارسال نظرات