امام جمعه اشکذر:

مسئولان تعقل و تخصص را در کنار هم داشته باشند

امام جمعه اشکذر با تاکید بر اینکه مسئولان باید از میان افرادی متخصص و متعهد انتخاب شوند، گفت: مسئولان باید در همه رده‌ها، تعقل و تخصص را در کنار هم داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۶۰۲۱۵
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، حجت‌الاسلام محمدرضا طالبیان، در جلسه شورای اداری شهرستان اشکذر با بیان ویژگی‌های مدیران در رده‌های مختلف در نظام اسلامی اظهار داشت: تخصص باید همراه با تعهد باشد و اگر این گونه نشد، باعث لغزش و پناه بردن به دشمنان خواهد شد و اینکه امام خمینی (ره) فرمودند: «شهید رجایی عقلش بیشتر از تخصصش بود»، یعنی باید همواره تلاش کنیم تعهد را همراه با تعقل و تخصص داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیران و مسئولان باید از میان افراد متخصص و متعهد انتخاب شوند، تاکید کرد: مسئولان باید در همه رده‌ها، تعقل و تخصص را در کنار هم داشته باشند.

طالبیان خاطر نشان کرد: عالمی که علمش در مسیر باطل به کار گرفته شده و مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرد، به سمت جهل حرکت کرده و به کمال نخواهد رسید.

امام جمعه اشکذر ادامه داد: هر آدمی که نتواند به کمال برسد، حتی اگر عالم و دانشمند هم باشد، جاهل است چرا که هیچ فایده‌ای از علم او به مردم نمی‌رسد اما عالم عاقل به طور قطع موفق خواهد بود.

وی یادآور شد: در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است هنگامی که از جهنمیان می‌پرسند چرا جهنمی شدید، می‌گویند اگر حرف شنو و اهل عقل بودیم، به طور قطع جهنمی نمی‌شدیم و اینجاست که پی می‌بریم چرا امام خمینی (ره) از شهید رجایی به عنوان عاقل یاد کردند زیرا علم شهید رجایی برای خدا بود و توانست از عقل خود میوه شیرین بندگی خدا را بچیند.

در پایان این نشست که با حضور مدیران دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان اشکذر و با حضور سرپرست معاونت مدیریت توسعه مدیریت و منابع انسانی برگزار گردید، از پروه‌های عمرانی، کشاورزی و … به مناسبت هفته دولت در اشکذر بهره‌برداری شد.


ارسال نظرات