265 نوآموز در نیر تحت سنجش سلامت قرار گرفتند

مدیر آموزش و پرورش نیر گفت: از ابتدای آغاز طرح سنجش و سلامت در نیر تاکنون 265 نفر در مراکز و پایگاه ها، سنجش شده اند.
کد خبر: ۸۵۶۰۳۹۶
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، یوسفی سادات، هدف از اجرای این طرح را بررسی وضعیت سلامت جسمانی و ذهنی نوآموزان عنوان کرد و افزود: در این طرح در مجموع 265 نفر از نوآموزان ورودی پایه اول ابتدایی در شهرستان نیر از هیجدهم مرداد ماه در 8 مرکز مجتمع آموزشی و پرورشی و 2 مرکز شهری (نیر و کورائیم) مورد سنجش سلامت قرار گرفته اند.

وی افزود: در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، پیشگیری از بروز و تشدید بیماری و جای دهی صحیح نوآموزان در نظام آموزشی از اهداف عمده است.

مدیر آموزش و پرورش نیر گفت: در این طرح نوآموزان از لحاظ بینایی، شنوایی آمادگی تحصیلی، معاینات پزشکی و مراقبت های بهداشتی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی اظهارکرد: سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود دبستان به عنوان یک طرح مشترک بین وزرات آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان است.

یوسفی سادات با تاکید بر اینکه اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود دبستان در شناخت سلامت روانی و جسمی دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آنان تاثیر بسزایی دارد ، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح در واقع کمک به بهبود کیفی سطح آموزش و یادگیری نوآموزان و همچنین سلامت روانی و جسمانی آنان به منظور استفاده در برنامه ریزی آموزشی و بهداشتی نوآموزان است.

ارسال نظرات