در برنامه اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان/

اولین کارگاه آموزش رباتیک استان در مشگین شهر برگزار شد

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش مشکین شهر از برگزاری کلاس های آموزش رباتیک در برنامه اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان و برای اولین بار در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۰۴۲۲
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، جواد اکبرزاده، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان مشکین شهر در خصوص اوقات فراغت دانش آموزان در طول تابستان در گفتگو با خبرنگار مشکین رسا گفت:یکی از مشغله های فکری والدین در تعطیلات تابستان برنامه ریزی برای اوقات فراغت فرزندانشان است و آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین متولیان امر خطیر تعلیم و تربیت در برنامه ریزی این ایام نقش بسزایی دارد و با توجه به اهمیت برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان، این اداره برنامه های مختلفی را برای دانش آموزان تدارک دیده است.

وی با اشاره به جمله معروف شهید باهنر که مدرسه تعطیل می شود اما تربیت تعطیل نمی شود،گفت: پایگاه های فرهنگی ورزشی و برنامه های مختلفی در سطح شهرستان و در طول تعطیلات تابستانی و در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان شهرستان نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: بیشترین هدف اداره آموزش و پرورش از اجرای چنین طرح هایی، غنی سازی اوقات و فراغت دانش آموزان در فصل تابستان است که امروزه با توجه به تهاجمات فرهنگی دشمنان و تاکیدی که مقام معظم رهبری در این خصوص داشتند مهارت های لازم در زمینه های درسی و همچنین آشنایی بیشتر دانش آموزان با سبک زندگی اسلامی ایرانی جهت مقابله با این تهاجمات آموزش داده می شود.

اکبرزاده با اشاره به اینکه دختران و پسران در دو سطح مختلف فعالیت می کنند افزود: تعداد 16 پایگاه در گروه های مختلف فعالیت می کنند که 10 پایگاه آن مربوط به پسران و در 6 پایگاه آن مربوط به دختران است و در این پایگاها بالغ بر ده هزار نفر فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: در تابستان سال جاری کلیه هنرستان ها برای مهارت آموزی و کار آموزی فعالیت می کنند و همچنین دانش آموزان برای کارهای علمی و پژوهشی نیز در دو شیفت پسرانه و دخترانه به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی همچنین با اشاره به مراکز و منابع اعتباری افزود: آموزش و پرورش در راستای اجرای پایگاه های تابستانی کمک یا اعتباری از محل اعتبارات استانی و کمک های سازمان ها و نهاد ها و ... نداشت و تمام هزینه ها که در حدود 165 میلیون ریال بود از طریق حق ثبت نام و ... دانش آموزان تامین شده است و این کمک ها نیز برای حق الزحمه مربیان، نیرو های ستادی پایگاه ها و نیروهای ستادی آموزشی و عوامل اجرایی که جمعا 40 نفر می باشند پرداخت شد.

وی با تاکید بر فعالیت و تعداد گروه های مختلف علمی و آموزشی گفت: با توجه به ظرفیت هر مجتمع رشته های مختلفی در گروه های مختلفی از جمله آموزش قرآن، نماز، گروه های فرهنگی اردویی و هنری، گروه فنی و حرفه ای، گروه تربیت بدنی، گروه آموزش ابتدایی و راهنمایی، گروه سلامت و بهداشت، انجمن های اسلامی و مدارس استثنایی و ... در نظر گرفته بودیم که در بین این گروه ها، گروه ورزشی و گروه های مهارت آموزی اهمیت ویژه ای ویژه ای برخوردار بود.

وی همچنین از برگزاری کلاس های آموزش رباتیک برای دانش آموزان و برای اولین بار در سطح استان خبر داد و گفت: کانون فرهنگی و تربیتی علامه طباطبایی برای اولین بار در سطح استان کلاس های آموزش رباتیک برای دانش آموزان برگزار کرد و با توجه به جذابیت آن استقبال خوبی شده بود اما متاسفانه به علت هزینه زیاد آن اکثر خانواده ها از ثبت نام آن خود داری کردند.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات و هزینه زیادی که این دوره داشت بالغ بر 30 نفر از دانش آموزان در این کلاس ها ثبت نام به عمل آورده اند.

ارسال نظرات