بازاریان نقش اساسی را در زندگی جامعه ایفا می‌کنند/ احکام اسلامی بازار در بین بازاریان و کسبه ترویج یابد

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سنندج به ترویج فقه بازار و احکام اسلامی بازار در بین بازاریان و کسبه اشاره کرد و گفت: رعایت قوانین اسلامی در معاملات موجب رشد جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۸۵۶۰۶۵۳
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام سید قاسم هاشم پور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سنندج ظهر امروز در همایش روز بسیج اصناف و گرامیداشت یادواره شهدای اصناف کردستان در سنندج ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای اصناف و تبریک هفته دولت و روز کارمند اظهار داشت: امام رضا(ع) در روایتی می فرمایند از شروط ایمان دوری از گناهان کبیره است.

وی افزود: در سخنان این امام بزرگوار از جمله این گناهان کبیره قتل نفس و رباخواری و همچنین کم‌دادن در معامله و کاستن از پیمانه، اسراف، ریخت و پاش و خیانت‌ها عنوان کرده است.

وی عنوان کرد: برخی از این شروط از جمله رباخواری و همچنین کم‌دادن در معامله و کاستن از پیمانه، اسراف به صورت ویژه می تواند خطاب به بازاریان و اصناف باشد و این قشر باید در معاملات خود دقت لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام هاشم پور خاطر نشان کرد: بازاریان نقش اساسی را در زندگی جامعه ایفا می‌کنند و در شرایط و زمان های مختلف با همکاری و همراهی این قشر، مشکلات جامعه برطرف می شود.

وی جمع آوری ثروت از راه حرام را از دیگر گناهان کبیره عنوان کرد و گفت:شغل بازاریان و اصناف حساسیت بسیار زیادی دارد و باید بسیار به آن توجه شود.

وی در ادامه به نامگذاری سالروز شهادت حاج مهدی عراقی بنام روز بسیج اصناف اشاره کرد و گفت: وی یک بازاری و کسبه بود که در دوران انقلاب نقش بسیاری زیادی همانند دیگر بازاریان و کسبه ایفا کرد و نقش این قشر در دوران جنگ تحیملی نیز چنین بود.

وی به شهدای شاخص قشر اصناف استان اشاره کرد و گفت: این شهدای بزرگوار زمانی که دیدند کشور و استان آماج حمله دشمنان و مذدوران قرار گرفته دست از جان و مال خود کشیدند و در کنار دیگر شهدای مهاجر و انصار از اسلام و انقلاب دفاع کردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سنندج خاطرنشان کرد: قشر اصناف و بازاریان هم در دوران انقلاب و هم در جنگ تحمیلی وظیفه خود را به نحو احسن همانند دیگر اقشار جامعه انجام دادند و امروز نیز که دشمنان بدترین و سخت ترین تحریم ها را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وضع می کنند باز هم این قشر بازریان و کسبه با همکاری و همراهی خود می توانند در این عرصه نیز پیروز و سربلند باشند.

وی در ادامه به اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و نقش بازاریان را بویژه در این عرصه بسیار مهم عنوان کرد و گفت: هدف اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی اقتصاد به نفت، تعادل در مصرف،پرهیز از اسراف و استفاده از تولیدات داخلی است.

وی بیان داشت: امروزه اجناس داخلی با بهترین کیفیت تولید شده و نباید گذاشت با ورود کالاهای وارداتی این محصولات داخلی و صنعت داخلی ما ضربه بخورد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سنندج به ترویج فقه بازار و احکام اسلامی بازار در بین بازاریان و کسبه اشاره کرد و گفت: رعایت قوانین اسلامی در معاملات موجب رشد جامعه اسلامی و عاری از هرگونه ربا، اسراف و کاستی است.

حجت الاسلام هاشم پور در پایان گفت: باید حریم ها و حرمت ها در بازار و کسبه رعایت شود و بازای بر اساس آموزه های دین مبین اسلام داشته باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار