محسن رضایی در یادواره شهید شاخص قشر بسیج کارمندان کشور:

راه امام می گويد منتظر آمريكا ماندن يك سرابی بيش نيست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره "شهید غلامعلی نیکخواه، شهید شاخص قشر بسیج کارمندان و 21هزار کارمند شهید کشور در بروجن"، گفت: نمی گذاریم راه امام و شهدا در کشور تحریف یا تضعیف شود.
کد خبر: ۸۵۶۰۶۶۲
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار سرلشگر پاسدار محسن رضایی در این مراسم معنوی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و مهندس شهید غلامعلی نیکخواه، شهید شاخص قشر بسیج کارمندان کشور،‌به مقام والای 21هزار شهید کارمند ایران اسلامی ادای احترام کرد .

دکتر رضایی با تبریک میلاد امام رضا علیه السلام به پیشگاه حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران، شهدا را پیشگامان و طلایه داران راه امام خمینی(ره) دانست و به تشریح راه امام راحل(ره) پرداخت.

دبیر مجمع تشیخص مصلحت نظام، گفت: راه امام نه راه روشنفكران غرب زده بود و نه راه مرتجعين بي درد. راه امام نه راه اسلام آمریکایی بود و نه راه آخوندهای درباری. راه امام، راه اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم بود. راه امام و راه شهدا راه آزادی واستقلال ملت ايران بود.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تأکید کرد: راه امام راه اقتدار وسربلندی ملت ايران بود. راه امام و راه شهدا مسیری برای بازگشت به خويش بود. راه دستیابی به خودباوری واعتماد به نفس بود. راه امام و راه شهدا فعال كردن توانمندی های داخلی در سياست و دفاعی و امنيت بود، راه امام راه پيشرفت وتعالی بخشیدن به مردم بود.

مشاور فرمانده کل سپاه، در ادامه به تبیین ویژگی های دوگروه از دشمنان راه امام(ره) در داخل و خارج را غرب زده ها و لیبرال زده ها و همچنین مرتجعین واپس گزار دانست و به تشریح اعتقادات آنان پرداخت.

رضایی، گفت: از ابتداي انقلاب تا كنون بيش از ده فتنه صورت گرفته است كه عموماً زير سر تندروهای ليبرالی و ارتجاعی بوده است که آخرين آن فتنه سال 88 بود .

وی، کندشدن پیشرفت کشور را نتیجه اقدامات این دوگروه از دشمنان راه امام(ره) دانست و تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی به همه گرایش ها خدمت می دهد و ما با رقابت جریان ها مخالف نیستیم، ما با دشمنی و كارشكنی و فتنه گری و اینکه مقابل نیروهای انقلاب قرار بگیرند و دست به تخریب بزنند مخالف هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: اگر ترديد ليبرال زده ها درعلم،در فناوری، در اقتصاد، فرهنگ و تردید در پیشرفت ملت ایران نبود و اگر دخالت و كار شكنی اربابان آنها از خارج نبود ملت ايران ده برابر وضعيت فعلی در اقتصاد پيشرفت مي كرد.

وی، ادامه داد: اینها گاهی با دو قطبی كردن جامعه و با ايجاد تفرقه و با فريبكاری و فرا فكنی موجب كندی روند انقلاب و بعضا به ايجاد فتنه هايی هم دست می زنند. آنها متاسفانه قواعد بازی را رعايت نمی كنند، دشمن مشترك و رقيب مشترك آنها راه امام و انقلابيون بوده است و متأسفانه این گروهها به جای رقابت، دست به چماق و پاره سنگ می برند.

رضایی، اعتقاد لیبرال زده ها را تسلیم آمریکا شدن برای پیشرفت عنوان کرد و اظهار داشت: ليبرال زده ها معتقد هستند تا زمانی كه ما تسليم خواسته های آمريكا و غرب نشويم روی سعادت و پيشرفت را بخود نمی بينيم.

مشاور فرمانده کل سپاه، به نداشتن اعتقاد به اقتصاد از سوی مرتجعين نیز اشاره کرد و گفت: مرتجعین معتقدند كه اقتصاد مهم نيست و نبايد در اولويت زندگي قرار گيرد. نتيجه افكار واعتقادات ليبرالها ومرتجعين توقف پيشرفت ملت ايران است. هردو موجب هدر رفتن زمان و وقت ملت ايران می شوند. هردو موجب می شوند كه توانايي های ملی و استعدادها و ظرفيت بومی شهرها و استانها و جوانان كشور ما بكار گرفته نشود .

رضایی، منتظر آمریکا ماندن را به سرابی تشبیه کرد و افزود: در حاليكه راه امام، راه بيداری ملت ايران برای بکارگیری توانايي های خويش است. راه امام راه خودباوری واعتماد به نفس است . راه امام می گويد« وكادالفقر ان يكون كفرا و لا معاش له لا معاد له» ، راه امام می گويد چشمان خود را باز كنيد ببينيد چرا غرب نمی خواهد ملت ايران پيشرفت كند. راه امام می گويد منتظر آمريكا ماندن يك سرابی بيش نيست . زمان و عمر ملت ايران را به هدر ندهيد. ليبرال زده ها وغرب زده ها پيشرفتهای غرب را به رخ انقلابيون می كشانند و يا حمايت هاي آمريكا را از برخی از متحدين خود مثل كره جنوبی و آلمان و ژاپن را به ما نشان می دهند و حتی برخی ها همكاريهای اقتصادی چين و آمريكا را دليل می آورند كه گویی تنها راه پيشرفت ملت ايران همراهی و همكاری با آمريكاست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما چگونه به شما كه چشمان خود را بسته ايد بفهمانيم كه آمريكا نمی خواهد به ملت ايران كمك كند .آمريكا خواهان پيشرفت ملت ايران نيست، اگر بود در زمان شاه اين كار را می كرد. عليه دولت ملی مصدق كه دست دوستی به سوی آمريكا دراز كرد كودتا نمی كرد، از طرف ديگر ملت هايی مثل كره و ژاپن و چين كه شما نام می بريد از خودباوری و اعتماد به نفس شروع كردند و برنامه داشتند.

وی تصریح کرد: ليبرال زده ها بدون برنامه براي پيشرفت كشور منتظر آمريكا و غرب نشسته اند حالات آنها شبیه شيفتگانی است كه عقل از سرشان بدر آمده است، این شيفتگی آنها را به يك بت پرستی مدرن كشانده است، يك نمونه آن همين مذاكرات اخير است كه اگر آمريكا هسته ای شدن ايران را پذيرفته چون ناچار شد.

رضایی، تأکید کرد: در مذاکرات هسته ای، ملت ايران و رهبری تمام راهها را بروی آمريكا بست و يك راه را برای آنها باز گذاشت؛‌راه عقب نشيني آبرومندانه، لذا عقب نشينی كرد.

فرمانده سابق کل سپاه، با اشاره به انواع دشمنی ها و کارشکنی های آمریکایی علیه ملت ایران، از کودتا علیه دولت مصدق تا سرکوب نهضت 15خرداد، ترورها، جنگ و حمایت از صدام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بی محلی و بی توجهی به اقدامات تنش زدايی دولت های سازندگی و اصلاحات و توهين و افترا و تهديد ايران در دوران بوش و اعمال تحريمهای ظالمانه طی پنج سال اخير از علائم دشمنی آمریکاست.

رضایی افزود: ممكن است عده ای بگويند كه آمريكا به اشتباهات خودش پی برده و می خواهد دوستی كند. ما می گوييم دوستی علایم دارد. آيا آمريكا حاضر است اين علایم را از خودش نشان دهد؟ آیا حاضر است ، دست از دخالت در امور داخلي ايران بردارد و دست از نفوذ و تلاش برای انحراف شعارهای مردم بکشد. آیا حاضر است تحريمها را كاملا بردارد و مانع كشورهای ديگر برای تجارت و سرمایه گذاری با ايران نشود و دست به تحريمهای جديد نزند؟

این مقام مسئول، علامت دیگر رفتار دشمنانه آمریکا را مانع تراشی بر سر راه تقویت توان دفاعی و امنیتی ایران دانست و همچنین بلوکه شدن میلیاردها دلار از دارایی های کشور در آمریکا را یادآور شد.

وی در ادامه با اشاره به رفتار شناسی آمریکا گفت: اگر این کشور به دنبال بهبود شرایط خود در منطقه است بایستی با ملتهای منطقه مثل عراق و سوريه و لبنان دشمنی نكند و خصمانه درگير نشود .

سردار رضایی، در ادامه تأکید کرد: اگر اسراييل حماقت کند و بخواهد به ایران حمله کند البته ما دندانهای اسراييل را در دهان او خرد خواهیم کرد و اما آیا در چنین شرایطی آمریکا از اسراييل حمايت نخواهد کرد و روبروی ما در جنگ نخواهد ایستاد؟ آمريكا اگر راست می گوید بيايد اين شرايط را اعلان كند و بگويد من می خواهم از گذشته ام فاصله بگيرم.

فرمانده سابق سپاه، ادامه داد: امروز بازنشستگان سپاه به این نهاد برگشته اند. اگر امثال من به سپاه پاسداران بر می گردیم، معنای آن این است که همه ما تا آخرین قطره خون آماده دفاع از ارزشهای انقلاب هستیم.

رضایی تأکید کرد: دوران تعامل يكطرفه با غرب در ايران به پايان رسيده است. من می خواهم بار ديگر به غربيها بگويم خواب و خيال دوران قاجار وپهلوی را از سر خود بيرون كنيد. دولت و ملت ايران از شما يك رابطه برابر و همراه با احترام می خواهند. مردم ايران حاضر نيستند راه امام و شهدا را از دست بدهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به مذاکرات هسته ای، گفت: ممكن است عده ای بگويند شما انقلابيون با اين روحيه نمی توانيد در روابط بين المللی راهی باز كنيد. در دنيا منزوی مي شويد. اگر اين حرف درست بود كه شش كشور بزرگ جهانی بمدت 12 سال پشت ميز مذاكره با ايران نمی نشستند و به ايران هيچ امتيازی نمی دادند ، بله ما معتقديم با اقتدار و منطق راه خود را در روابط بين المللی باز خواهيم كرد و انحصار طلبی غرب را در تجارت جهانی خواهيم شكست.

دکتر رضایی افزود: قبل از تحریم ها، شخص مقام معظم رهبری از پانزده سال پیش بر تولید علم و فناوری و توسعه دانش های نوین از جمله دانش صلح طلبانه هسته ای تاکید کردند. همین تاکید باعث شد که ایران صاحب این دانش شد و غرب را وادار به مذاکره با ایران کرد. این تدبیر ایشان باعث شد هم ما صاحب دانش هسته ای شویم و هم راه تعامل با دنیا را بازکنیم.

وی، در پایان با اشاره به وصیت شهید غلامعلی نیکخواه، شهید شاخص قشر بسیج کارمندان کشور با این مضمون که نگذارید جوانان از روحیه انقلابی که دارند، فاصله بگیرند، بر ادامه پیوند جوانان با آرمانهای انقلاب اسلامی و امام و رهبری تأکید کرد.

به گزارش بسیج، مراسم معنوی یادواره شهید غلامعلی نیکخواه، شهید شاخص قشر بسیج کارمندی کشور و بزرگداشت یاد و خاطره 21هزار شهید کارمند کشور و 472شهید شهرستان بروجن در سالن ورزشی شهید نیکخواه این شهر با حضور مسئولین استانی و کشوری، مقامات نظامی و انتظامی، اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهداء، برگزار شد.

رونمایی از کتاب شهدای کارمند استان چهارمحال و بختیاری، سند سجلی شهید غلامعلی نیکخواه و تمبر یادبود شهید شاخص قشر بسیج کارمندان کشور و توسل به حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام با حضور خادمان آستان قدس رضوی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

برای مشاهده گزارش تصویری این مراسم معنوی اینجا کلیک کنید.

ارسال نظرات