رئییس دانشگاه علوم پزشکی استان یزد:

رعایت کرامت انسانی بیماران،مهم‌ترین اولویت‌ طرح تحول نظام سلامت/سرمایه گذاری در صنعت سلامت استان یزد ضروری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزدبا اشاره به افزایش 7 درصدی بیماران،پس از اجرای طرح تحول در استان یزد اظهار داشت: رعایت کرامت انسانی بیماران، از مهم‌ترین اولویت‌های طرح تحول سلامت در استان و کشور است.
کد خبر: ۸۵۶۰۸۲۵
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از یزدامروز، نشست دولت و سلامت در سالن همایش‌های باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی یزد با حضور مدیران سلامت استان و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ضمن تبریک میلاد امام هشتم و هفته دولت گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما می خواهیم اگر کسی در خانواده ای مریض شد، آن خانواده جز رنج بیمار داری، رنج دیگری نداشته باشد طرح نظام سلامت باهدف رفع دغدغه‌های مردم و کاهش پرداختی هزینه‌های درمانی از جیب آن‌ها شکل گرفت.

دکتر محمدرضا میر جلیلی ادامه داد: با توجه به سند چشم‌انداز برنامه ششم توسعه، ایران باید در زمینه سلامت به رتبه اول منطقه دست پیدا کند اما متأسفانه فاصله امروز کشور برای رسیدن به این جایگاه، فاصله زیادی است.

وی تعداد متقاضیان دفترچه بیمه سلامت را درحدود11/5 میلیون نفر دانست و گفت: البته تاکنون برای حدود 10 میلیون نفر دفترچه صادرشده است.

میرجلیلی در ادامه با اشاره به افزایش 7 درصدی بیماران، پس از اجرای طرح تحول در استان یزداظهار داشت: رعایت کرامت انسانی بیماران از مهم‌ترین اولویت‌های طرح تحول سلامت در استان و کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در بخش دیگری از سخنانش این دانشگاه را اولین دانشگاه علوم پزشکی بعد از انقلاب در استان یزد عنوان کرد و افزود: هرچند در زمینه های علمی پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم اماازنظرامکانات پزشکی و به‌ویژه امکانات مربوط به حوزه ناباروری وضعیت مساعدی نداریم.

میر جلیلی سرمایه‌گذاری درصنعت سلامت استان را به‌ منظور پیشبرد اهداف پزشکی و توسعه حوزه سلامت جامعه، ضروری برشمرد و اضافه کرد: حضور بیماران غیربومی فرصت مطلوب برای ارتقای سطح ارائه خدمات بهداشتی و سلامت در استان بوده و مسئولان استان هم به این نتیجه رسیده‌اند.

عالی‌ترین مقام حوزه بهداشت و سلامت استان در پایان از اتمام ساخت محوطه و کلینیک تخصصی بیمارستان 330 تختی شهید رهنمون تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: تاکنون برای اجرای این طرح که از طرح‌های مصوب در سفر مقام معظم رهبری به استان می باشد بیش از 500 میلیارد ریال هزینه شده است.

ارسال نظرات