خبرهای داغ:
معاون آموزشی دانشگاه شیراز خبر داد

ایجاد رشته‌های جدید کارشناسی زبان فرانسه و مهندسی مواد با گرایش سرامیک

معاون آموزشی دانشگاه شیراز گفت: سال آینده افزون‌بر رشته‌های دیگر در رشته‌های جدید کارشناسی زبان فرانسه و مهندسی مواد گرایش سرامیک دانشجو می‌پذیریم.
کد خبر: ۸۵۶۰۹۴۱
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس سید محسن تقوی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در حال گذار از رشته‌های تک‌رشته‌ای به میان‌رشته‌ای و چندرشته‌ای هستیم، اظهار داشت: امسال برای نخستین بار رشته مدیریت جهانگردی مجازی در دانشگاه شیراز برقرار شده است.

وی اعلام کرد: این دانشگاه همچنین در سال جاری از وزارت علوم، مجوز برقراری رشته‌های مختلف شامل دکتری روانشناسی بالینی، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، کارشناسی ارشد زمین‌شناسی، مهندسی و کارشناسی ارشد تاریخ عمومی جهان را دریافت کرده است.

تقوی با بیان اینکه فرایند ایجاد رشته‌های دیگری نیز در دانشگاه شیراز در حال انجام است، گفت: دوره‌های کارشناسی ارشد در رشته‌های معماری منظر، مهندسی جوشکاری مواد و نیز مقاطع دکتری حقوق، عمومی، علوم سیاسی، زبان و ادبیات عرب و نیز معماری در زمره مواردی بوده که برقراری آن‌ها در دانشگاه شیراز در حال پی‌گیری است.

وی اضافه کرد: افزون‌ بر این فرایند ایجاد مقاطع دکتری رشته‌های شهرسازی، مهندسی نفت، علوم قرآن و حدیث، تخصصی بیهوشی دامپزشکی، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی و همچنین مقاطع کارشناسی ارشد رشته‌های انرژی تجدیدپذیر، مهندسی پلیمر، ادبیات تطبیقی و جامعه‌شناسی جوانان در دانشگاه شیراز نیز در دست اجرا است.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه در دوره کارشناسی تلاش داریم که ظرفیت برخی رشته‌ها را در حد موجود نگه ‌داریم، اظهار داشت: تا زمانی که متقاضی هست نباید رشته‌ای را تعطیل کرد.

تقوی یادآور شد: دانشگاه شیراز جزو 10 دانشگاه برتر کشور است و هم‌اکنون 17 هزار دانشجو در 112 رشته دوره دکتری و 164 رشته کارشناسی ارشد در آن در حال ادامه تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: حدود یک‌ششم از 636 نفر عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیراز زن هستند که در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها نسبت بیشتری را شامل می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز همچنین از دریافت مدال طلای سی‌وهفتمین مسابقات ریاضی کشور در سال تحصیلی 94-93 توسط دانشجویان ریاضی دانشگاه شیراز خبر داد و افزود: در این مسابقات سه مدال برنز نیز نصیب دانشگاه شیراز شد.

وی اعلام کرد: در کنکور سال 94-93، 60 نفر از دانشجویان دوره کارشناسی رتبه زیر 20 را کسب کردند.

تقوی با اشاره به امضای تفاهمنامه‌ بین دانشگاه شیراز و بنیاد نخبگان افزود: طبق این توافق 35 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند که اگر دانشجویان تلاش کنند امکان افزایش این سهمیه وجود دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها