خبرهای داغ:
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی:

12 سال پایداری در مسئله هسته‌ای نماد بزرگ اقتدار ملت ایران

سردار وحیدی گفت: دوازده سال پایداری ملت ایران در مسئله هسته ای نماد بسیار بزرگی از اقتدار است زیرا ملت تسلیم نشد و بر اصول خود پافشاری کرد و امر صحیح دریافت شده را با قدرت دنبال نمود.
کد خبر: ۸۵۶۰۹۵۹
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار احمد وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی امروز پنجشنبه در همایش اقتدار ملی، همدلی و همزبانی دولت و ملت که در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار می‌شد با بیان اینکه اقتدار رمز بقاست گفت: بدون قدرت هیچ چیزی قابل حیات نیست.

وی با بیان اینکه مبانی اقتدار برگرفته از فرهنگ ایران اسلامی است، افزود: این موضوع باید با تعریف، بازشناسی و در بزنگاه‌های خواست به تسلط درآمده و تصاحب شود.

وحیدی اظهار داشت: مبانی اقتدار ایران اسلامی از مکتب اسلام برگرفته که بخشی از آن نگاه به بیرون است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام به عنوان برترین موضوع همواره قدرت‌ساز و اقتدارساز بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی با بیان اینکه گاهی اوقات انسان‌ها قدرت را دارند ولی آن را ضعیف می‌پندارند، گفت: هیچکس نمی‌تواند بگوید که هشت سال دفاع مقدس ایستادگی و رشادت برای ما اقتدار نیاورده در حالی که حاصل این هشت سال اقتدار و قدرت فعلی جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: دوازده سال پایداری ملت ایران نماد بزرگی از اقتدار بوده است زیرا تسلیم نشده و بر اصول خود پافشاری و امر صحیح دریافت شده را با قدرت دنبال کردیم.

وی با بیان اینکه باید مؤلفه‌های قدرت خود را بشناسیم، گفت: هویت اسلامی، انقلابی و ایرانی بخشی از هویت ماست.

وحیدی گفت: هویت انقلابی در 36 سال اخیر توانسته هویت ما را شکل دهد. ضمن اینکه ارتباط امت و امامت هم با تغییر حکومت از سلطنت و پادشانی تغییر اساسی یافت.

وی تصریح کرد: عنصر وحدت، عنصر انسجام بین امت و امامت است.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی در پایان اظهار داشت:‌این همایش گام کوچکی در جهت بازپرداختن به این موضوع مهم محسوب می‌شود.

همچنین در ادامه این مراسم سردار یعقوب زهدی دبیر علمی همایش با بیان ایند 218 مقاله به دبیرخانه ارسال شده که 60 مقاله ارتباط کمی با موضوع داشته است، گفت: پس از بررسی داوران و ارزیابان مسلط به موضوع 158 مقاله در مرحله بعدی مورد تأئید و پس از آن 58 مقاله انتخاب شد که از بین آنها 12 مقاله در مرحله نهایی استخراج و 7 مقاله برای ارائه در صحن همایش انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این همایش گفتمان سازی در بحث همدلی و همزبانی است گفت: ارائه راهبردها و تبیین الزامات همدلی و همزبانی بین دولت و ملت از دیگر اهداف ما محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: مفهوم اقتدار ایجاب می‌کند که حاکمیت و دولت با استفاده از قدرت و اقتدار مشروع ابزارهای افزایش اقتدار ملت و دولت را فراهم آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها