خبرهای داغ:
با حضور وزیر بهداشت انجام شد

بازسازی بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چند پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان استان فارس و از جمله بازسازی بیمارستان مادر و کودک شوشتری در شیراز به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۸۵۶۱۱۶۶
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس   دکتر سید حسن هاشمی در هفته دولت برای افتتاح و بهره‌برداری از چندین پروژه درمانی وارد شیراز شده بود در مراسم بهره‌برداری از بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز شرکت کرد.

بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز در راستای سیاست‌های ابلاغی جمعیتی مقام معظم رهبری و همچنین در قالب بسته ترویج زایمان طبیعی طرح تحول نظام سلامت، پس از دو سال تعطیلی برای بازسازی اساسی در هفته دولت و با حضور وزیر بهداشت، استاندار فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیر برنامه ترویج زایمان طبیعی وزارت بهداشت و سایر مسئولان مربوطه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در حال حاضر این بیمارستان پس از بازسازی، وارد عرصه خدمت‌رسانی به مردم و به‌ویژه مادران و کودکان شد، بیمارستان مادر و کودک شوشتری در زمینی به مساحت حدود 5 هزار و 300 مترمربع در دو ساختمان با زیربنایی به مساحت یک‌هزار و 300 مترمربع در سال 1341 توسط شادروان محمدصادق شوشتری پایه‌گذاری شده است.

عملیات بازسازی بیمارستان جدید مادر و کودک شوشتری، در بهمن‌ماه 93 طی حکمی از طرف ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابلاغ شد که در هفته دولت 1394 آماده بهره‌برداری شد.

بخش زنان این بیمارستان شامل اتاق عمل که هم‌اکنون از یک اتاق به دو اتاق عمل ارتقاءیافته، بستری زنان که هم‌اکنون از 32 تخت به 64 تخت ارتقاءیافته، اورژانس بارداری و ESSD است بخش نوزادان نیز شامل مراقبت‌های ویژه نوزادان و اتاق فوتوتراپی و بلوک زایمان نیز شامل چهار اتاق LDR، اتاق زایمان فیزیولوژیک (زایمان در آب) و اتاق زایمان سنتی است.

درمانگاه بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز آماده ارائه خدمات تخصصی به مردم و به‌ویژه بانوان است که شامل آزمایشگاه، متخصص داخلی، متخصص نوزادان، متخصص زنان، رادیولوژی، غربالگری نوزادان، ماموگرافی، واکسیناسیون، تراکم‌سنجی، کلاس آموزش آمادگی مادران باردار و داروخانه است.

به گزارش فارس، بخش جدید عمومی مردان، آزمایشگاه بازسازی‌شده بیمارستان ابن‌سینا و سامانه سیار انتقال خون شیراز از دیگر طرح‌هایی بود که با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها