نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

دروازه‌های اقتصادی راهی هموار برای نفوذ آمریکا به ایران

پس از هشدار به موقع رهبر معظم انقلاب مبنی بر نفوذ آمریکا به کشور، با تمام توان تلاش می کنیم تا موضوعات اقتصادی منجربه نفوذ دشمن در کشور نشود.
کد خبر: ۸۵۶۱۱۷۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
حجت الاسلام روح الله بیگی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به مشکلات متعدد ایران و آمریکا در طول تاریخ انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این مشکل همیشه از سمت آمریکایی ها بوده و ما به وضوح می دیدیم که از طریق مختلف به جمهوری اسلامی ایران هجوم می آوردند و در این میان ایران تنها از داشته ها و ارزش های خود در برابر دشمن غربی دفاع می کرد.

وی با بیان اینکه در 8 سال جنگ تحمیلی با اتکا به نیروهای داخلی توانستیم در برابر رژیم بعث عراق و هم پیمانش که همگی نوکران آمریکا بودند بایستیم، افزود: پس از پایان جنگ که نتیجه ای ننگین برای آن ها به دنیال داشت، بازهم از پا ننشستند و این بار حمله به ایران را در قالبی جدید آغاز کردند.

بیگی ادامه داد: این بار غرب و در رأس آن آمریکا فرهنگ اصیل ایرانی را هدف قرار داده بودند تا با ترویج فرهنگ های غربی در کشور ما، جامعه را برای پذیرفتن ورود آمریکا به کشور آماده کنند که رهبر معظم انقلاب در آن سال ها این تهاجم آمریکا را با عنوان ناتوی فرهنگی به ملت معرفی کردند و هشدارهای لازم را نیز دادند اما متأسفانه با بی توجهی های مسؤولین ضربه های سختی از ناتوی فرهنگی دشمن خودریم که امروز نیز آثارش را در جامعه می بینیم.

وی با بیان اینکه آمریکا پس از جنگ فرهنگی، تهاجم اقتصادی را در دستور کار خود قرار داد، عنوان کرد: ما در سال های اخیر دیدیم که غرب چگونه با تحریم های مختلف سعی کرد تا ملت ایران در برابر خواسته هایشان زانو بزنند که البته در این راه موفق نشدند. مقام معظم رهبری در این زمینه نیز با ارایه سیاست های اقتصاد مقاومتی راهکاری برای مقابله با حمله اقتصادی دشمن پیش پای دولت و مردم گذاشتند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولین و دست‌اندرکاران حج، خاطرنشان کرد: رهبری نسبت به نفوذ آمریکا در زمینه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به ایران هشدار دادند و دقیقا در همین زمان خبرهایی به گوش می رسید که قرار است اتاق اقتصادی مشترک بین ایران و آمریکا تشکیل شود.

وی دروازه های اقتصادی را راهی هموار برای نفوذ آمریکا به ایران دانست و تأکید کرد: ما در طی تاریخ انقلاب متوجه این موضوع شده ایم که هرگاه هشدارهای رهبر انقلاب را جدی گرفته و به بیانات ایشان عمل کرده ایم موفق بوده ایم، امروز هم با تمام توان تلاش می کنیم تا موضوعات اقتصادی منجربه نفوذ دشمن در کشور نشود.

ارسال نظرات