یک استاد دانشگاه در گفتگو با بسیج تشریح کرد:

جایگاه نیروی انسانی در اقتصاد مقاومتی

اقتصاد مقاومتی ذخایر عمده سرمایه ای را علاوه بر پتانسیل خاص هر منطقه نیروی انسانی متخصص و متعهد آن می داند هر چند کشور در این غالب تنوانسته موفقیت هایی را داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۶۱۴۳۰
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
عبدالله رستمی‌نصب در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دوران پسا تحریم شرایطی زود بازده را نیاز دارد که عبارت است از شناسایی، برنامه ریزی، مدیریت، ایجاد بنگاه های اقتصادی، تحول اقتصادی از تولید تا مصرف که تکنولوژی و فرهنگ بومی را همراه داشته باشد و بتواند در شرایط آنی اقتصادی کشور موثر باشد کشاورزی و صنعت و معادن راهکارهای موثر برون رفت از وضعیت اقتصادی کنونی است.

وی با اشاره به ارزش گذاری منابع نیروی انسانی گفت: متاسفانه برخی مسئولین نگاهی سیاسی به نیروی انسانی دارند؛ مدیران باید تخصص گرایی اقتصادی را مهم تلقی کنند و منابع را در اختیار افراد دانش محور متعهد قرار دهند و به پتانسیل هر شهر جداگانه اهمیت ویژه داده شود.

رستمی نصب به جایگاه نیروی انسانی در اقتصاد مقاومتی پرداخت و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی ذخایر عمده سرمایه ای را علاوه بر پتانسیل خاص هر منطقه نیروی انسانی متخصص و متعهد آن می داند هر چند کشور در این غالب تنوانسته موفقیت هایی را  داشته باشد.

رستمی نصب از واردات بی رویه به عنوان جریان مضر اقتصادی نام برد و اشاره کرد: وابستگی به کالاهای برون مرزی قدرت مصرف را در داخل تقلیل می دهد؛ در هند رقابت کالایی بین تولیدات داخلی صورت می گیرد، در کشور ما عدم رقابت خودروی داخلی با همتای خارجی خود سبب شده رغبت بیگانگی رونق بگیرد و خارجی ها بتوانند از این رونق در جهت پیشبرد محصول خود برنامه ریزی کنند ولی خودروی داخلی با دیدی کم بینانه به نگهداشت همان حالتی که دارد بیاندیشد و پیشرفت صنعتی در زمینه مقاوم سازی یا ظرافت های دیگر را پیگیری نکند.


ارسال نظرات