مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل/

۱۱۸ میلیارد ریال اعتبار به حساب دهیاری‌های اردبیل واریز شد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل از واریز ۱۱۸ میلیارد ریال اعتبار به حساب دهیاری‌های استان در ۵ ماهه نخست امسال برای عمران و آبادانی روستاها خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۱۸۰۳
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اکبر طوبی، در جلسه بررسی اقدامات و عملکرد دهیاری‌های استان اردبیل اظهار داشت: تقویت و تثبیت جایگاه دهیاری‌های استان اردبیل از اولویت‌های کاری بوده که در این زمینه تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به دهیاری‌های استان بیان کرد: در سال گذشته مبلغ 33 میلیارد و670 میلیون تومان از منابع مختلف به حساب دهیاری‌های استان برای عمران و آبادانی روستاها واریز شده است،

وی تصریح کرد: دهیاران این اعتبارات را در زمینه‌های زیباسازی روستاها، جدول‌گذاری، شن‌ریزی، آسفالت معابر، تکمیل طرح‌های هادی و ایجاد بوستان‌های روستایی، احداث غسالخانه‌ها، حصارکشی گورستان‌ها، احداث ساختمان دهیاری‌ها و آبدرمانی و ساختمان‌های اداری و تجاری هزینه کرده‌اند.

طوبی افزود: مبلغ 5 میلیارد تومان نیز برای تجهیز دهیاری‌های استان برای خرید تعداد 89 دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی که از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تخصیص یافته بود و شامل 63 دستگاه خودرو حمل زباله، 11 دستگاه بلکو لودر، 6 دستگاه آتش نشانی، 6 دستگاه خودرو مینی لودر و 3 دستگاه کمپرسی بود، هزینه و در اختیار دهیاری‌های استان قرار داد شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل از واریز 118 میلیارد ریال اعتبار به حساب دهیاری‌های استان در 5 ماهه نخست امسال برای عمران و آبادانی روستاها خبر داد و گفت: تعداد 46 دستگاه خودرو عمرانی و خدماتی امسال نیز خریداری و در اختیار دهیاری‌های استان قرار می‌گیردو

وی اظهار کرد: امسال در هفته دولت 161 پروژه با اعتباری بالغ بر4 میلیارد و 400 میلیون تومان در تمامی نقاط روستاهای استان به بهره‌برداری رسیده است.

طوبی کاهش فاصله طبقاتی بین نواحی شهری و روستایی و تامین نیازهای مدرن آنها نظیر تامین فضای مجازی و اینترنتی، تثبیت جمعیت در نواحی روستایی، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای روستاییان با احداث سدهای معیشتی و احداث کانال آبیاری را از جمله اهداف و اولویت‌های دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در خدمات‌رسانی بهتر و مطلوب به روستاییان عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: با توجه به این که اخیراً هم تفاهم‌نامه‌ای با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منعقد شده تا بتوانیم به شرکت‌های تعاونی‌ها وام‌های سه درصدی و حتی بدون کارمزد در روستاهای مرزی در قالب طرح مشارکت مردمی در راه اندازی واحدهای تولیدی پرداخت کنیم.

وی بیان کرد: براساس تصمیمات دولت، کارگروه توسعه روستایی و عشایری به ریاست یکی از معاونان استانداری‌ها در ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها با نگاه همه‌جانبه و توسعه‌ای به روستاها تشکیل می‌شود تا دستگاه‌های اجرایی سهم دستگاه‌های خود را در توسعه عمران و آبادانی روستاهای استان مشخص کنند که این کار به تنظیم سند توسعه روستایی استان می‌انجامد

ارسال نظرات