مدیرکل امور مالیاتی اردبیل/

باجه‌های ارائه خدمات به مودیان مالیاتی در اردبیل ایجاد می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت:‌ بهبود فضای کاری و ایجاد باجه‌های ارائه خدمات به مودیان و ذی‌نفعان از جمله اهداف پروژه استانداردسازی فرآیندهای مالیاتی بوده که در اردبیل نیز اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۱۸۱۱
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رسول نوع‌پرور، در بازدید از روند اجرای پروژه طرح جامع مالیاتی اردبیل اظهار داشت: نظام مالیاتی در تحقق عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی و ایجاد سیاستگذاری اقتصادی نقش مهمی دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل افزود:‌ در طرح جامع مالیاتی علاوه بر مکانیزاسیون کاهش فرآیندهای انجام کار که سبب تسهیل در خدمت‌رسانی به مردم منطقه می‌شود، با افزایش درآمدهای مالیاتی امکان انجام فعالیت‌های عمرانی نیز در کشور افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اهداف اجرای پروژه استانداردسازی فرآیندهای مالیاتی و نیز پروژه پیاده‌سازی سراسری فرآیندهای مالیاتی استاندارد شده بیان کرد: بسترسازی ساختاری و فرآیندی برای اجرای پروژه نرم افزار یکپارچه مالیاتی و تفکیک وظایف مالیاتی و یکسان‌سازی اجرای فرآیندهای مالیاتی در ادارات کل امور مالیاتی از جمله اهداف این طرح است.

نوع‌پرور از بهبود فضای کاری و ایجاد باجه‌های ارائه خدمات به مودیان و ذی‌نفعان در قالب این طرح خبر داد و گفت: ایجاد ساختار و رویه‌های مدیریت فرآیند، مودی‌مداری و جهت‌گیری تمام فرآیندها به سوی رضایتمندی مودیان و فراهم آوردن امکان توسعه و مهندسی مجدد فرآیندها در ادارات کل امور مالیاتی در طرح جامع مالیاتی در نظر گرفته شده است.

وی ساده‌سازی و شفافیت روش‌های اجرایی، دستورالعمل‌ها و فرم‌های کاری و ایجاد درک مشترک عوامل درون و برون سازمانی از عملیات اجرایی سازمان در ادارات کل امور مالیاتی را از دیگر نتایج این طرح برشمرد و تصریح کرد: برقراری ارتباطات و یکپارچگی بین فرآیندها، کاهش فرآیندهای زائد و ناکارا برای کاهش هزینه‌های وصول و افزایش سرعت عملیات و نیز طرح‌ریزی نظام نظارتی و قابلیت ردیابی و پیگیری اقدامات در اجرای فرآیندها و وظایف مالیاتی در ادارات کل امور مالیاتی از دیگر اهداف طرح به شمار می‌رود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با ارائه گزارش از نحوه هزینه اعتبارات عمرانی سال گذشته از همکاری و مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل قدردانی کرده و خواستار توجه بیشتر این سازمان در امر اجرای عملیات ساخت و ساز و بهره‌برداری به موقع از آنان شد.

در این بازدید سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: مالیات در اقتصاد مقاومتی و تامین بودجه عمومی استان و نیز وصول عوارض ارزش افزوده که به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود نقش و تاثیر بسزایی دارد.

داود شایقی با قدردانی از تلاش‌های سازنده اداره کل امور مالیاتی استان در تحقق بودجه سالانه و تسریع در پاسخگویی به امور مردم و نیز کمک به فرآیند توسعه در بخش‌های مختلف اظهار کرد: در مورد تامین تجهیزات و اعتبار برای پروژه‌های در دست اجرا همکاری‌های لازم را با این اداره کل انجام می‌دهیم.

ارسال نظرات