معاون سازمان جنگل‌ها در اردبیل/

اتحادیه تعاونی مرتع‌داری کشور تشکیل می‌شود‌

معاون دفتر ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت:‌ به زودی اتحادیه ملی تعاونی مرتعداری کشور با هدف حمایت از مرتعداران تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۱۹۰۲
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید لقمان‌پور ، در کارگاه آموزشی توانمند سازی جوامع محلی در ییلاقات مشگین‌شهر اظهار داشت: یکی از راه‌های مهم حفاظت از مراتع که در دستور کار سازمان جنگل‌ها و مراتع قرار گرفته اجرای طرح‌های توانمندسازی جوامع محلی با مشارکت بهره‌برداران منابع طبیعی است که در این طرح سایر ظرفیت‌های مرتع علاوه بر گله‌داری مد نظر است.

وی بیان کرد: با هدایت و راهنمایی مرتع‌داران به توسعه گیاهان دارویی و صنعتی و بهره‌برداری از محصولات فرعی مراتع می‌توان در کنار تولید ثروت در جوامع محلی نسبت به کاهش تعداد دام مازاد در مراتع که یکی از آسیب‌های جدی تخریب مراتع است، اقدام کرد.

لقمان‌پور ساماندهی مرتعداران در قالب نظام صنفی مرتعداری، تشکیل تعاونی توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری در تمامی شهرستان‌ها و راه‌اندازی صندوق‌های اعتباری خرد را از جمله برنامه‌های سازمان جنگل‌ها دانست و افزود: برای رسیدن به این اهداف تلاش همه‌جانبه‌ای انجام می‌شود.

معاون دفتر ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اجرای پروژه‌های حفاظت مشارکتی را از دیگر برنامه‌های دفتر ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای توانمندسازی جوامع محلی و بهره‌برداری منابع طبیعی کشور برشمرد و گفت: به‌زودی اتحادیه ملی تعاونی مرتعداری کشور با هدف حمایت از مرتعداران تشکیل می‌شود.

کارگاه آموزشی توانمندسازی جوامع محلی با مشارکت نمایندگان و بهره‌برداران ییلاقات دامنه سبلان در منطقه شابیل مشگین‌شهر برگزار شد که در این کارگاه آموزشی مرتعداران منطقه با الگوها و روش‌های بهره‌برداری اصولی و صحیح از مراتع و نحوه توسعه گیاهان دارویی وصنعتی و بهره‌برداری از محصولات فرعی مراتع آشنا شدند.

ارسال نظرات