رئیس سازمان بسیج هنرمندان/

49 عکاس در سومین جشنواره دوسالانه عکس بسیج استان با هم رقابت می کنند

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: 49 عکاس از سراسر استان با ارایه 476 اثر در سومین جشنواره دوسالانه عکس بسیج استان با هم به رقابت می پردازند.
کد خبر: ۸۵۶۱۹۲۲
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

عظیم دشتی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبر گزاری بسیج در اردبیل، گفت: آثار ارایه شده به دبیرخانه سومین جشنواره دوسالانه عکس بسیج استان نوزدهم شهریورماه داوری می شود.

وی اظهار کرد: سومین جشنواره دوسالانه بسیج استان به منظور حمایت از هنرمندان متعهد رشته عکاسی و ایجاد بستر مناسب برای خلق آثار فاخر ارزشی و با هدف استعدادیابی هنرمندان جوان بسیجی، معرفی ارزش‌ها، آرمان‌ها، دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارتقاء انسجام و ارتباط سازنده میان هنرمندان عکاس در سراسر کشور بصورت استانی برگزار می شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل اضافه کرد: جشنواره با دو موضوع فعالیت‌های فردی و اجتماعی بسیج و بسیجیان شامل مضامین فعالیت‌های اجتماعی، خدمت‌رسانی، اردوهای سازندگی، تولید هدفمند، سازندگی معنوی، تعلیم و تربیت، ایثار و مقاومت است.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دومین موضوع زندگی ایرانی، اسلامی شامل مضامین آیین عبادی، جشن‌ها، عزاداری‌ها، آداب و رسوم، اقوام و حماسه، اقوام و تولید، بازی‌های محلی و راهپیمایی اربعین کربلا در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: سومین دوسالانه جشنواره عکس بسیج با استفاده از تجارب دوره های گذشته بصورت اینترنتی برگزار شد و هنرمندان عکاس از طریق سامانه طرفه هنر ثبت نام کردند به همین خاطر انتظار نداشتیم با استقبال هنرمندان مواجه بشود که خوشبختانه بر خلاف تصورات ما استقبال خوبی از جشنواره بعمل آمد بطوریکه 476 اثر به دبیرخانه ارایه گردید, البته هرعکاس مجاز بود با 14 قطعه عکس شرکت کند که با این حساب بطور متوسط هرعکاس با 10 اثر شرکت کرده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان در ادامه سخنان خود گفت: جشنواره امسال به صورت استانی برگزار می‌شود و به سه نفر از برگزیدگان هر موضوع در مجموع شش برگزیده لوح افتخار و جوایز نفیس تقدیم شده و در هر موضوع از یک نفر در مجموع دو نفر تقدیر به عمل می‌آید.

وی افزود: دبیرخانه دو سالانه به ازای هر یک از آثار راه یافته به نمایشگاه استانی به جز آثار برگزیده و تقدیر مبلغ 100 هزار تومان پرداخت می‌کند و به صاحبان آثار راه‌ یافته به نمایشگاه استانی گواهی شرکت تعلق می‌گیرد.

دشتی گفت : برای داوری جشنواره آقای ولی ارجمند عکاس پیشکسوت استان ورضا خامسی مدرس دانشگاه انتخاب شده اند که به همراه داور ناظر کشوری در روز نوزدهم شهریور داوری جشنواره انجام خواهند داد ومراسم اختتامیه جشنواره همزمان با هفته دفاع مقدس دریکی از شهرستانهای استان برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات