مدیرکل پزشکی قانونی اردبیل/

طرح دادپزشک در ۴ شهر اردبیل اجرا می‌شود

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: طرح دادپزشک در ۴ شهر استان اردبیل مشگین شهر، نیر، گرمی و لاهرود اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۲۵۰۰
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بهزاد ولی‌زاده ،در همایش مسئولان مراکز پزشکی قانونی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح دادپزشک در مرکز استان اردبیل تلاش و جدیت بر این بوده تا این طرح را در سایر شهرهای استان نیز اجرایی و عملیاتی کنیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل با بیان اینکه اجرای طرح دادپزشک در شهرهای مشگین شهر، نیر، گرمی و لاهرود آغاز شده است، افزود: در شهرهای پارس‌آباد، خلخال و جعفرآباد نیز با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم این طرح اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اهداف و مزایای اجرای طرح دادپزشک بیان کرد: با اجرای این طرح خدمات‌رسانی به مردم در این حوزه با سهولت بیشتری انجام شده و در کنار کاهش پرونده‌های قضایی، صدور جواز دفن با اجرای این طرح علمی‌سازی می شود.

ولی‌زاده تصریح کرد: افراد انتخاب شده برای اجرای این طرح از پزشکان دوره‌دیده و متخصصان پزشکی قانونی بوده که که به لحاظ علمی و عملی از کارایی لازم در این حوزه برخوردار بوده که در قالب اجرای طرح به معاینه اجساد اقدام کرده و جواز دفن را صادر می کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل با اشاره به اجرای مرحله نخست این طرح در اردبیل گفت: در قالب این طرح که از بیمارستان‌ها آغاز شده پزشکان و مسئولان بیمارستان‌ها بعد از فوت بیمار در مراکز درمانی با تماس با تلفن‌های اعلامی در مورد صدور جواز دفن فوت‌شدگان راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

ارسال نظرات