امام جمعه خلخال/

برنامه‌های مذهبی و فرهنگی برای مددجویان زندان خلخال افزایش یابد

امام جمعه خلخال با قدردانی از مسئولان زندان خلخال در ایجاد فضای معنوی در این مرکز گفت: انتظار می‌رود برگزاری برنامه‌های مذهبی و فرهنگی برای مددجویان زندان خلخال افزایش یابد.
کد خبر: ۸۵۶۲۵۱۵
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری، در دیدار با مددجویان زندان شهرستان خلخال اظهار داشت:‌ گرفتاری‌های انسان‌ها ناشی از خارج شدن از حدود و محدوده الهی بوده و مشکلات مادی و معنوی معلول کم‌اطلاعی از مسائل اعتقادی و اخلاقی است.

امام جمعه خلخال با اشاره به بعثت 124 هزار پیامبر، به‌ویژه نبی اکرم اسلام(ص) و وجود مقدس ائمه معصومیان(ع) آنها را نشانه‌ها و هدایت الهی برشمرد و افزود: اینها مشعل‌های راه انسان در تاریک خانه دنیا هستند که در صورت عمل به تعالیم آسمانی آن بزرگواران و رعایت حدود الهی به طور قطع از مسائل و مشکلات کاسته می‌شود.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) گرفتاری را از حکمت‌های الهی دانست و گفت: گرفتارترین انسان‌ها در درجه نخست انبیا و در ردیف‌های بعدی اولیا و انسان‌های صالح هستند و این گرفتاری‌ها نشانه لطف خدا به انسان است و چه بسا انسان‌های گناهکاری که در این دنیا مورد توجه خدا نبودند و این نشانه سختی عذاب آنان در آخرت است و چه بسیار انسان‌های صالحی که در این دنیا دچار بلا و مصیبتی شده‌اند اما در آخرت مورد لطف ویژه خدای متعال قرار خواهند گرفت . پس ما نباید بخاطر گرفتاریهای این دنیا ارتباطمان را با خدا کم کنیم.

رشتبری اقتصاد در زندگی را از جمله سفارشات خدای متعال و معصومان(ع) عنوان و بیان کرد: هر انسان مسلمان باید در زندگی خود نسبت به مسائل مالی حسابرسی هوشمندانه داشته باشد تا گرفتار مسائل و مشکلات مالی ناخواسته نشود.

وی راه جلب رحمت الهی را دل بستن به رحمت او و نا امید نشدن از درگاه خدا دانست و تصریح کرد: انسان حتی با بار سنگین گناه هم نباید از لطف و رحمت الهی ناامید شود و باید از رحمت خدا مطمئن باشد چرا که خداوند با آن همه عظمت مظلوم است و از نشانه‌های مظلومیت خداوند متعال این است که انسان دل به رحمت او نمی‌بندد و وقتی گناهی کرد به جای بازگشت به درگاه او آن گناه را آخر خط دانسته و این مقدمه تکثر گناهان می‌شود.

امام جمعه خلخال از رئیس و مسئول فرهنگی و تربیتی زندان خلخال به خاطر اهتمام به مسائل اصلاحی و تربیتی و ایجاد فضای معنوی و آزاد برای زندانیان برای طرح سوالاتشان در زندان قدردانی کرده و برگزاری این قبیل برنامه‌ها را در توفیق مددجویان برای حل مشکلات و گرفتار‌ها و بازگشت آبرومندانه به آغوش جامعه موثر دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار