یادداشت؛

ورود شهدای گمنام به کردستان یاد جبهه های حماسه و ایثار را زنده کرد

امروز با ورود شهدای گمنام دفاع مقدس باز یاد و خاطره جبهه ها عطر و بوی ایثار و شهادت در استان زنده شد حضوری که تلنگری است برای ادامه راه و سیره شهدا
کد خبر: ۸۵۶۲۶۲۵
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، امروز با ورود شهدای گمنام دفاع مقدس باز یاد و خاطره جبهه ها برای همه کسانی که در آن دوران بودند و کسانی که فقط یادی از آن داشتند و کسانی که حتی در آن زمان نبودند؛ زنده شد.

امروز همه مردم شهید پرور سرزمین مجهادت خاموش که خود شهدای زیادی در دفاع از این آب و خاک تقدیم اسلام و انقلاب کردند به استقبال از شهدای گلگون کفن خود آمدند خطه ی کردستان دلاورخیز و سربلند که هنوز نیز بوی شهید و شهادت در ان زنده و جاوید است، مردمان شهرستان سنندج از ساعات قبل و روز قبل با اعلام حضور پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام در شهرشان به استقبال میهمانان خود آمدند؛آمدند که بگویند شهدای زنده و شاهد شما هیچ وقت تنها نیستید و امروز همه ما به جای خواهران برادران پدران و مادران خود شما به استقبال آمده ایم.

قبل از حضور کاروان شهدا خیابان های اطراف شسته و آماده مردم دسته دسته به طرف مسجد جامع محل تجمع ابتدایی استقبال آمده بود پخش آهنگ شهید گمنام زیر لب ناخوادآگاه برای همه تکرار میشد.

دلم گرفته،بازم چشام بارونیه

خبر آوردن بازم تو شهر مهمونیه

شهید گمنام سلام،پرستوی مهاجر من،صفا دادی به شهرمون

وقتی رسیدی همه جا بوی خوش خدا پیچید،تو مگه کجا بودی؟

وقتی رسیدی کوچه ها نسیم کربلا رسید،تو مگه کجا بودی؟

شهید گمنام سلام،خوش اومدی،مسافر من،خسته نباشی پهلون

کاروان شهدا با حضور مردم به راه می افتد مردم دسته دسته به استقبال فرزندان خود می آید گروه دف نوازی پیشاپیش مردم حال و هوایی معنوی بیشتر بر فضا حاکم می کند کسی را یارای سخن گفتن نیست بغض در سینه ها مانده است و اشک است که ناخودآگاه بر رخسار جاری می شود.

لبیک یا حسن بر زبان ها جاری و می شود و همه با صدای بلند تکرار می کنند شهدا شرمنده ایم، شهدا شرمنده ایم دوربین ها در ثبت این لحظه های ناب نیز کم می آورند؛ شهدا امروز میهمان مردم سنندج هستند شهدای گمنام با ورودشان بار دیگر عطر و بوی ایثار و شهادت را در استان زنده و جاری کردند و یاد جبهه ها را زنده.

شهدا انگار با وردشان غبار روزمرگی که انسان ها با گذر زمان به آن دچار می شوند را زدودند و فرهنگ ایثار و شهادت را احیا کردند و حضور شهدا تلنگر است برای ما آیا به راستی ما در ادامه راه و مسیر شهدا کم کاری نکردیم و آیا به راستی شرمنده شهدا نیستیم.

شهیدان گمنام وطن عزیزان دل پدر و مادر امروز میهمان ما بودید در حالی که شما خود شاهد و زنده خداکند که ما در ادامه راه و مسیر شما اگر کم کاری کردیم به یادمان بیاید و قدم های خود را محکم تر برداریم حضورتان دلگرمی و قوت دلی است و تذکر و تلنگر که شرمنده خدا؛ قرآن؛ اسلام؛ و راه و رسم شما که دفاع از اسلام و آرمان های و ارزش های والای اسلامی است نشویم.

سرزمین مجاهدت‌های خاموش، کردستان سرفراز امروز میزبان 17 شهید گمنام دوران دفاع مقدس بود که همچون شمع سوختند تا امروز خانه‌ وطن چون خورشیدی در سرتاسر گیتی نورافشانی و پرتوافشانی نماید.

ارسال نظرات