خبرهای داغ:

برازش: ۷۰۰ میلیون دلار کاغذ وارد کشور می‌کنیم

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد در نشست خبری پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ گفت: واردات کاغذ در حالی است که درهای کارخانه کاغذ ما بسته می‌شود/ تقدیر از بزرگان و پیشکسوتان صنعت چاپ از برنامه‌های این جشنواره است.
کد خبر: ۸۵۶۲۷۵۲
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
به گزارش بسیج، نشست خبری پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ با حضور محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد؛ فکری، دبیر این جشنواره و محمدحسین رحیمی، دبیر بخش مسابقات جشنواره برگزار شد.

برازش با اشاره به بحث مذاکرات در کشور گفت: اگر مذاکرات به نتیجه قطعی برسد در صنعت چاپ هم تاثیرگذار خواهد بود؛ البته هم می تواند به سود این صنعت و هم به ضررش باشد؛ چرا که اگر محصولات چاپی وارد کنیم این مسئله تهدیدی برای این صنعت است اما اگر استفاده کنیم مطمئنا فرصت خوبی خواهد بود. اکثر صنایع ما به صنعت چاپ وابسته هستند.

وی ادامه داد: در قدیم شاید باور اینگونه بود که صنعت چاپ فقط به ناشران خدمات می دهد، اما امروز دیگر همه از این صنعت استفاده می کنند.

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد تصریح کرد: یکی از بخش های مهمی که باید به آن بپردازیم، ارتقای دانش صنعت چاپ است، چرا که اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم در بسیاری از بخش ها دچار نقصان خواهیم شد. کشورمان در بسیاری از صنایع پیچیده خودکفا شده است، قطعا در این صنعت هم می تواند حرکت های رو به جلو داشته باشد.

برازش افزود: در جشنواره امسال تلاش بر این بود که سامان مناسبی را داشته باشد؛ با توجه به اینکه 11 شهریور روز صنعت چاپ است، از 16 استان برای اجرای برنامه هایشان حمایت می کنیم.

وی افزود: تقدیر از بزرگان و پیشکسوتان این صنعت، بزرگداشت میتن رضا به عنوان پیشکسوت صنعت صحافی، تحلیل از زحمات 32 ساله طارمی، مدیر عامل شرکت افست؛ از صادرکنندگان نمونه و کسانی که بیشترین سرمایه گذاری و کارآفرینی را داشته اند، تجلیل می شود.

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد با اشاره به بخش مسابقات این جشنواره تصریح کرد: در بخش مسابقات آثار چاپی، امسال برعکس سال گذشته مسابقات در همین ایام برگزار می شود، هدف در این مسابقه شناسایی تولیدکنندگان آثار چاپی و شناساندن آنها است.

برازش خاطر نشان کرد: امیدوارم در مهر ماه بتوانیم نمایشگاهی از آثار چاپی را در یکی از کشورهای همسایه داشته باشیم.

وی در خصوص کارگروه کاغذ گفت: خوشبختانه ما در این دو سال با مشکل قیمت کاغذ مواجه نبوده ایم اما مجلس به دنبال این است تا از کاغذ داخلی برای صنعت چاپ استفاده شود. در یک سال گذشته بنده به همراه کمیسیون فرهنگی از چهار کارخانه کاغذ مازندران، پارس، مراغه و اترک بازدید کردیم.

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد ادامه داد: در مجلس بحث بر سر این است که ما از پتانسیل کاغذ داخلی استفاده می کنیم، آیا کیفیت کاغذهایمان منطقی است. این مسئله نشان دهنده این است که می توانیم یک حرکت منطقی در تولید کاغذ داشته باشیم.

برازش تصریح کرد: 700 میلیون دلار کاغذ وارد می کنیم، در حالی که کارخانه کاغذ ما درهایش بسته می شود و مواد اولیه باگاس هم سوزانده می شود.

در ادامه فکری گفت: جشنواره ملی صنعت چاپ چندین سال است که برگزار می شود و در این صنعت شور خاصی را ایجاد می کند، ما دو سالی است که برای سمانه جامع الکترونیک صنعت چاپ تلاش کردیم و در آستانه جشنواره پانزدهم این سامانه رونمایی می شود.

وی ادامه داد: البته این سامانه به صورت آزمایشی ابتدا در البرز آغاز به کار می کند و بعد از رفع ایرادات در تهران و سایر استان ها شروع به کار خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها