هشت پروژه عمرانی در دنا افتتاح و کلنگ زنی شد+عکس

با حضور مسئولان شهرستان ،نماینده مردم بویر احمد و دنا در مجلس شوری اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان 8 پروژه در شهرستان دنا به نمایندگی از 21 پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۸۵۶۲۸۳۷
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
با حضور مسئولان شهرستانی ،نماینده مردم بویر احمد و دنا در مجلس شوری اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان 8 پروژه در شهرستان دنا به نمایندگی از 21 پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد.

در آیین افتتاح پروژه های شهرستان دنا مسئولان در ابتدا با حضور بر مزار شهدای شهر سی سخت یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

اولین پروژه ای که در شهرستان دنا به بهره برداری رسیدسالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان دنا بود.

در این آیین دهبانی پور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان داشت:ساخت مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان دنا از سال 1385 شروع و در سال 88 تحویل موقت شد.

وی افزود:این مجتمع با اعتبار 9 میلیارد ریال در سال 89 تحویل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شد که  بخش آمفی تئاتر آن نیز با اعتبار حدود سه میلیارد و 500 میلیون ریال تکمیل و به بهره برداری رسید.

دهبانی بیان داشت:این سالن با ظرفیت 270 صندلی نقش بسزایی در رشد فرهنگی گروهها و انجمن های هنری شهرستان دنا خواهد داشت.

پروژه دوم ،افتتاح خیابان ورودی و خروجی شهر سی سخت با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال بود که به گفته شهردار سی سخت از محل اعتبارات مازاد بر درآمد تکمیل یافت.

محمد خانی با بیان این که این پروژه درمدت کمتراز5 ماه به بهره برداری رسیده است افزود:این پروژه با 1600 متر آسفالت و 2200 متر جدول گذاری برای کاهش ترافیک و جلوگیری از تصادفات در سه راه کوخدان به اجرا درآمده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این مراسم گفت: در اعتبارات ماده 180سال جدید 14 میلیارد ریال برای تکمیل دو پارک شهر داری سی سخت و آسفالت معابر این شهر اختصاص داده ایم. 

سفیر دنا

افتتاح گلخانه گل رز در روستای امیر آباد از دیگر پروژه های افتتاحی در هفته دولت بود که با افتتاح این مجموعه گلخانه ای 12 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.

آذر فر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دنا در توضیح شرایط این پروژه گفت:این گلخانه در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع با اعتبار 14 میلیارد و 560 میلیون ریال به بهره برداری رسید که آورده متقاضی طرح 3 میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان این که اعتبار این گلخانه از صندوق توسعه ملی تامین شده است ادامه داد:این پروژه قابلیت تولید سالیانه 280 هزار شاخه گل رز را دارد.

 

سفیر دنا

پروژه بعدی تعریض مسیر ترانزیتی شهرستان دنا در محور پاتاوه به یاسوج، حد فاصل سرتنگ تا توتنده به متراژ 10 کیلومتر بود.

فرماندار دنا در خصوص وضعیت این پروژه گفت:عملیات تعریض این مسیر با اعتبار 25 میلیارد ریال صورت گرفته است.

تاج امیری با بیان اینکه عرض جاده از 7 به 11 متر رسیده است اظهار داشت:به خاطر شرایط  ترانزیتی و بار ترافیک در این مسیر این پروژه در دستور کار قرار گرفت و با بهره برداری از آن باند سبقت به این مسیر افزوده می شود که تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات این مسیر دارد.

 

سفیر دنا

افتتاح پروژه منبع آب پاتاوه مقصد بعدی دولت مردان شهرستان دنا بود که با ظرفیت 1000 متر مربع به افتتاح رسید.

فرماندار دنا در این مراسم با اشاره به خشکسالی های سالیان گذشته و افزایش مصرف آب در فصول گرم سال گفت:منبع آب پیشین شهر پاتاوه کوچک بوده و دیگر جوابگوی نیاز مردم این شهر نیست.

وی بیان داشت:عملیات اجرایی این پروژه در سال 92 آغاز شد و بعد از یک وقفه یک ساله مجددا در سال گذشته با تخصیص اعتبارات جدید موفق به بهره برداری آن در سال 94 شدیم.

فرماندار دنا گفت:با تکمیل , بهره برداری از این پروژه 5 هزار خانوار پاتاوه از مشکلات آبی پیش رو در آینده ایمن می شوند.

 

سفیر دنا

 

سرکشی از خانواده شهید علی جان دلشاد در روستای چناربرم از دیگر برنامه مسئولان شهرستان دنا بود.

غلام محمد زارعی در این دیدار گفت:دیدار و سرکشی از خانواده شهدا موجب یادآوری رشادتهای آن مجاهدان راه خدا می شود.

وی گفت:مسئولان در کوران فعالیت و کار باید از خانواده شهدا سرکشی کنند تا با تمام وجود درک کنند که این انقلاب ثمره از خود گذشتگی های این عزیزان بوده است.

سفیر دنا

پروژه بعدی کلنگ مدرسه شش کلاسه چناربرم با اعتبار حدود شش میلیارد و 500 میلیون ریال با مشارکت بنیاد برکت بود.

عملیات ساخت و ساز این مدرسه شش کلاسه در زمینی وقف شده در مساحت 2700 متر مربع آغاز شد.

سفیر دنا

افتتاح پروژه کشت گیاهان دارویی درزمینی به مساحت 2.5 هکتار در بخش پاتاوه که توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسیده بود از دیگر پروژه های افتتاحی بود.

این مزرعه پرورش گیاهان دارویی به عنوان پایلوت کشت به لیمو در شهرستان به بهره برداری رسیده است که در حال توسعه برای کشت سایر گیاهان دارویی است.

ایلخانی نسب سرمایه گذار این طرح گفت:از گیاهان کشت شده در این مکان مواد اولیه شش نوع دارو دو نوع لوازم آرایشی و یک نوع لوازم بهداشتی تهیه و تولید می شود.

سفیر دنا

 

آخرین پروژه افتتاح شده در سفر مسئولان شهرستان دنا افتتاح طرح هادی روستای بنستان با اعتبار 2 میلیارد و 800 میلیون ریال بود که به نمایندگی از 14 طرح هادی در روستاهای شهرستان دنا به بهره برداری رسید.

یوسف صیادی رئیس بنیاد مسکن شهرستان دنا با اعلام این خبر گفت :بیش از 15 میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری از 14 طرح هادی در روستاهای شهرستان دنا هزینه شده است.

وی تاکید کرد:در روستای بنستان 350 خانوار از مزایای این پروژه بهرمند می شوند که تاثیر بسزایی در کاهش مهاجرت به شهرهای استان و جلوگیری از حاشیه نشینی دارد.

ارسال نظرات