خبرهای داغ:
رئیس شورای عالی استان‌ها خبر داد

جشنواره «شورای برتر» آبان ماه برگزار می‌شود

رئیس شورای عالی استان‌ها از برگزاری جشنواره «شورای برتر» در آبان ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۲۹۱۹
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس  غلامرضا بصیری‌پور در یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار داشت: محدوده فعالیت شوراهای شهر، بیشتر از شهرداری است و باید باور کنیم که شوراها با نقش و جایگاهی که دارند، تصمیم‌گیری‌های کلان در سطح مدیریت شهری را بر عهده‌دارند.

وی شوراها را از ارکان تصمیم‌گیری امور کشور دانست و افزود: تا زمانی که شوراها به مسائل عمده کشور ورود نکنند، نمی‌توانند حرف خود را به کرسی بنشاند و ازاین‌رو تقاضا دارم شورای شهر کلان‌شهر شیراز نیز در راستای تحقق این مهم، باقدرت و خودباوری هرچه بیشتر گام بردارد تا شوراها را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: به‌منظور برآورد عملکرد شوراها و نشان دادن توانمندی و ظرفیت‌های موجود در این مجموعه که برخاسته از رأی مردم است، در آبان ماه سال جاری، جشنواره شورای برتر در تهران برگزار می‌شود که طی آن، از هر استان یک شورای شهر، یک شورای شهرستان، یک شورای بخش و یک شورای روستا به‌عنوان شوراهای برتر انتخاب و معرفی می‌شوند.

بصیری‌پور خاطرنشان کرد: تمام توان ما این است که ظرفیت شورای شهر در کشور ازلحاظ قانونی و نیروی انسانی، گسترده شده و از توانمندی این مجموعه در تصمیم‌گیری‌های اساسی‌تر استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی استان فارس نیز در این جلسه اظهار داشت: ابقای هیئت‌رئیسه شورا برای سومین سال خدمت گذاری این نهاد، نشان از یکدلی و انسجام درونی شوراست که انتظار می‌رود این یکپارچگی فکری، منجر به توسعه و پیشرفت همه‌جانبه شهر شیراز شود.

حسن فریدونی افزود: شوراها باید با عملکرد خود، نشان دهند که تنها مختص شهرداری‌ها نبوده و شورای تمام شهر بوده و در نظارت و هماهنگی تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان ایفای نقش می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها