فرماندار مشگین‌شهر/

شورای آموزش عالی در مشگین‌شهر تشکیل شود

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: با توجه به اینکه دانشگاه‌ها و مراکز علمی نقش و تاثیر بسزایی در تصمیم‌گیری‌ها دارند ضروری است تا شورای آموزش عالی در شهرستان مشگین‌شهر تشکیل شود.
کد خبر: ۸۵۶۲۹۸۹
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ابراهیم امامی، در نشست با مسئولان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین‌شهر اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه‌ها و مراکز علمی نقش و تاثیر بسزایی در تصمیم‌گیری‌ها دارند ضروری است تا شورای آموزش عالی در شهرستان مشگین‌شهر تشکیل شده و فعالیت کند.

وی با تشریح ابعاد مختلف توسعه شهرستان و اقدامات انجام شده در این راستا بیان کرد: انتظار می‌رود حضور و مشارکت اساتید دانشگاه‌ها در جلسات و تصمیم‌گیری‌های مهم در سطح شهرستان افزایش یابد چرا که این امر منجر به توفیقات بالا در این حوزه شده و توسعه هر چه بیشتر منطقه را با ارائه راهکارهای علمی زمینه‌ساز می‌شود.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر تصریح کرد: دانشگاه‌ها نباید از رسالت اصلی خود که همانا تولید و ارائه راهکارهای علمی در راستای اجرای پروژه‌ها و مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها بوده فاصله بگیرند بلکه باید با احساس مسئولیت بیشتری در این عرصه نقش‌آفرینی کنند.

امامی با اشاره به سفر وزراء و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به منطقه افزود: نخستین نیروگاه زمین گرمایی ژئوترمال خاورمیانه قابلیت تبدیل به قطب علمی کشور را داشته و دانشگاه آزاد باید از ظرفیت‌های بیشمار این نیروگاه و سایر محورهای توسعه شهرستان نظیر کشاورزی، گردشگری و معادن برای ارتقای رتبه و جایگاه علمی در راستای تولید دانش و یافته‌های پژوهشی بهره مند شود.

در این نشست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین‌شهر نیز با ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده در حوزه‌های اداری، عمرانی و پژوهشی گفت: برای توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی در دانشگاه آزاد مشگین‌شهر تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

ابراهیم دادفر اظهار کرد: در صدد هستیم با افزایش رشته‌های جدید و کاربردی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد جایگاه علمی و میزان تأثیرگذاری این دانشگاه را در روند توسعه متوازن شهرستان مشگین‌شهر ارتقا دهیم.

ارسال نظرات