شهردار نیر/

طرح جامع گردشگری بلاغلار نیر تدوین می‌شود

شهردار نیر گفت: طرح جامع گردشگری بلاغلار نیر در حال تهیه بوده و تا ۲ ماه آینده آماده می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۳۰۲۵
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، صاحبعلی رام ، در حاشیه جلسه هماهنگی همایش شهرداران در اردبیل اظهار داشت: با اجرای طرح جامع گردشگری بلاغلار هتل،‌ متل،‌ مراکز تفریحی، توریستی و گردشگری در این مکان ایجاد می‌شود تا شاهد افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی در شهرستان نیر باشیم.

وی با اشاره به تعطیلی کارخانه آسفالت شهرستان نیر در 8 سال گذشته گفت: با پیگیری‌های مسئولان استان و شهرستان و شورای شهر نیر این کارخانه دوباره فعال شده و در حال حاضر ظرفیت تولید این کارخانه 80 تن در ساعت است.

شهردار نیر بیان کرد: کارخانه آسفالت شهرستان نیر با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شده است و این کارخانه نقش بسزایی در تولید آسفالت برای ساماندهی جاده‌های شهرستان نیر داشته است.

رام افزود: امسال 25 کوچه شهرستان نیر با همت شهرداری و شورای شر آسفالت شده که برای آسفالت این کوچه ها 800 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته و انتظار می‌رود تحول عظیمی در ساماندهی جاده‌ها و معابر شهری نیر ایجاد شود.

وی از اصلاح طرح هندسی قره شیران نیر خبر داد و تصریح کرد: در این منطقه تصادفات بسیار زیادی در گذشته اتفاق افتاده است که با اصلاح این طرح،‌ تصادفات در این منطقه کاهش چشم‌گیری داشته و برای اجرای این طرح 150 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

شهردار نیر بیان کرد: رودخانه آق لاغان نیر به طور ویژه ساماندهی شده و سرویس بهداشتی مجهز در منطقه نمونه گردشگری بلاغلار با همت شهرداری و شورای شهر نیر احداث شده است.

رام با اشاره به راه‌اندازی ترمینال ورودی شهر نیر در آینده نزدیک گفت: برای راه‌اندازی این ترمینال 200 میلیون تومان اعتبار هزینه شده که این ترمینال نقش بسزایی در برقراری نظم و جابه جایی مسافران خواهند داشت.

وی افزود: پارک شهر نیر در حال راه‌اندازی است که در این پارک مراکز تفریحی،‌ گردشگری و ورزش‌های کودکان و دیگر بازی‌های تفریحی راه‌اندازی می‌شود.

شهردار نیر از 2 هزار متر جدول‌گزاری معابر شهر نیر خبر داد و گفت: دوربین ترافیکی شهر نیر با همکاری نیروی انتظامی راه اندازی شده که این امر برای کاهش ترافیک در نیر تأثیرگذار است و قرار است ورودی شهرستان نیر تا پایان امسال ساماندهی شود.

رام یکی از مشکلات اساسی شهرداری نیر بدهی 3 میلیارد و 800 میلیون تومانی به برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله تأمین اجتماعی و بانک‌ها و پیمانکاران اعلام کرد و گفت: این بدهی‌ها از گذشته باقی‌مانده که کار را برای شهرداری مشکل کرده است.

وی ضمن تقدیر از امام جمعه شهرستان نیر، فرمانداری و شورای شهر نیر گفت: برای زیرسازی و آسفالت 5 کوچه مسکن مهر نیر 350 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است و این زیرسازی تا پایان مهرماه به اتمام می رسد.

ارسال نظرات