امام جمعه یزد:

مصوبات شورای اقامه نماز یزد اجرایی شود

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه مصوبات شورای اقامه نماز استان یزد به صورت کامل اجرایی شود، گفت: نماز عامل مصونیت بخشی به جوانان در برابر تهاجم فرهنگی است.
کد خبر: ۸۵۶۳۰۵۹
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری ظهر دیروز در شورای اقامه نماز استان یزد، اظهار داشت: مصوباتی که در جلسات ستاد اقامه نماز مطرح می‌شود با پیگیری جدی تحقق پیدا کند.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به ترویج فرهنگ نماز در جامعه، گفت: باید زمینه‌ای فراهم کنیم که دیگران هم این ارتباط با خدا را برقرار کنند و با خدا باشند، برقرار کردن ارتباط با خدا به معنی برقراری ارتباط با همه ارزش‌ها و خوبی‌ها و مسئولیت‌بخشی به انسان‌ها است.

امام جمعه یزد گفت: کسانی که اهتمام به نماز دارند و به آن مقید هستند، کمتر به دنبال فساد می‌روند و مشکلات کمتر دارند البته ممکن است مشکلاتی داشته باشند اما به دنبال کارهای نادرست و زشت که سبب فساد در جامعه می‌شود، نمی‌روند.

ناصری با بیان این مطلب که نماز انسان را از منکرات و نازیبایی‌ها و گناهان نجات می‌دهد، افزود: کسانی هم که گناه انجام می‌دهند در صورتی که به نماز توجه داشته باشند، سبب می‌شود که از گناه دست کشیده وعاقبت به خیر شوند و از فسادها و مشکلات دور باشند.

وی گفت: کسانی که به نماز مقید باشند شاید خلاف‌هایی انجام دهند اما این خلاف آنها، خلاف‌های بزرگی که زمینه ایجاد فساد در جامعه و انحراف باشد نیست.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه هرچه در جامعه می‌کشیم از بد‌ی‌ها و دروغ‌ها و غیبت‌ها و بسیاری دیگر از گناهان، همه در اثر دوری از نماز است، گفت: اگر به نماز توجه ویژه داشته باشیم، نماز به ما مصونیت می‌بخشد و این خودش ارزش بسیار بالایی دارد.

ناصری تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که ما به جوانانمان در برابر تهاجم فرهنگی مصونیت می‌دهیم، نماز است و هر کسی در این مسیر جدیت انجام دهد، مسلم هست که به جامعه خدمت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: این که امام خمینی(ره) فرمودند مساجد سنگر هستند و باید این سنگرها را حفظ کنیم به دلیل این است که این سنگر و نماز انسان را از شیطان و بسیاری از بدی‌ها در امان می‌دارد.

وی افزود: کسانی هم که نماز نمی‌خوانند را باید به وسیله امر به معروف و نهی از منکر به سمت نماز کشاند و زمینه نماز خوان شدن آنها را برای سعادت به خیری خودشان فراهم کنیم.

امام جمعه یزد بر اقامه نماز جماعت تاکید کرد و گفت: به ویژه در بین نمازها، متاسفانه امروز نماز صبح بسیاری از افراد قضا می‌شود و باید روی این موضوع بیشتر کار شود.

 

ارسال نظرات