عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

اصلاح نظام مالیاتی و نظام بانکی باید دو اولیت مهم دستگاه اقتصادی کشور باشند

اصلاح نظام بانکی ضروری است و نگاه ابزاری در بانک باید تغییر یابد و جذب بهینه سرمایه را در جهت اسلامی شدن کامل بانک به کار گیرد.
کد خبر: ۸۵۶۳۱۲۱
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه مسیر اصلاح ساختار اقتصادی کشور را اشتباه طی می کنیم، اظهار داشت: اولویت ما باید توجه به دو نکته باشد، اصلاح نظام مالیاتی و  اصلاح نظام بانکی و در گام های بعد سایر اولویت ها را شروع کنیم.

وی افزود: تا زمانی که بانک ها نخواسته باشند وام به بخش تولید و صنعت  بدهند  بنگاه داری بانک ها موضعی رو در روی تولید را انتخاب کرده است و اینگونه یک به یک واحدهای تولیدی و شرکت های فعال از بین می روند، لذا سوله یا دستگاه های کارخانه را می فروشد تا پول  تولید  را بتواند  به مجموعه تزریق کند و این عدم تحرک اقتصادی در بخش تولید موجب می شود تا مردم نقدینگی خود را به شکل سپرده درآورند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: بانک ها در حال حاضر حرف هیچ کسی را گوش نمی دهند نه وزیر نه دولت نه مجلس  واین  چترحمایتی که بر روی تولید نگرفته اند سبب شده افت چشم گیری در بخش تولید داشته باشیم؛ اگر بانک به بخش تولید می گوید نقدینگی نداریم  چون به فکر منافع خودمان هستیم پس این ارقام نجومی پاداش یک میلیاردی هیات مدیره را چگونه پرداخت کرده است ؟!
خسروی در خاتمه اشاره داشت: اصلاح نظام بانکی ضروری است و نگاه ابزاری در بانک باید تغییر یابد و جذب بهینه سرمایه را در جهت اسلامی شدن کامل بانک به کار گیرد این فقط برای کشور ما نیست عدم صلاحیت نظام بانکی در آمریکا و یونان ورشکستگی زیادی را برای اقتصاد کشورهایشان منجر ساخته است.
ارسال نظرات