دوره تربیت مبلغات تحت عنوان دوره تربیت مربی"طرح آینه" در بافق برگزار شد

ومین دوره تربیت مبلغات تحت عنوان دوره تربیت مربی"طرح آینه" با همکاری معاونت پیشگیری جرایم دادگستری با حضور حجت الاسلام بهشتی نیا و خانم دشتی از معاونت پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی دادگستری استان یزد با همکاری حوزه علمیه الزهرا و بسیج طلاب برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۳۸۴۱
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س): دومین دوره تربیت مبلغات تحت عنوان دوره تربیت مربی"طرح آینه" با همکاری معاونت پیشگیری جرایم دادگستری به مدت 3 روز در مدرسه قدس آهنشهر با حضور حجت الاسلام بهشتی نیا و خانم دشتی از معاونت پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی دادگستری استان یزد با همکاری حوزه علمیه الزهرا و بسیج طلاب برگزار شد.

دشتی در راستای معرفی این طرح گفت: طرح آینه برگرفته از کتابهای علامه طباطبایی و شهید مطهری می باشد که از نظر اسلامی مورد تأیید واقع شده است.

وی افزود: این طرح به شناخت هر فرد از خود پرداخته و مشکلاتی را که ممکن است سالها با آن درگیر باشیم را به سهولت حل نماید.

نماینده معاونت فرهنگی دادگستری استان یزد اظهار کرد: علت نامگذاری این طرح به طرح آینه به این علت است که آ: آگاهی از خویشتن؛ ی: یادگیری؛ ن: نوزایی و تغییر کردن و ه: همت بلند می باشد که این عوامل باعث ایجاد امید در فرد می شود که علت این نامگذاری به امید هم به خاطر اینست که کاراکترهای آن نشانه زیر را در بر دارد:  الف: اخلاق؛ م: معرفت؛ ی: یادگیری و ذکر؛ د: دستگیری از دیگران.

این مربی طرح آینه در ابتدا قواعدی را برای کلاس بیان کردند که نه تنها جالب بود بلکه رغبت شرکت کنندگان را جهت حضور مستمر در کلاس ها بالا می برد. از جمله آنها تعیین به نگار و به زمان بود که وظیفه نوشتن پاسخ حضار و تنظیم زمان پاسخگویی را بر عهده داشتند.

دشتی ابتدا چند سؤال در رابطه هر مشکلی که ممکن است در زندگی افراد باشد را مطرح نمود و از حضار خواست تا در زمان معین به آنها پاسخ دهند  و این پاسخ ها خود راه حلی می توانست باشد برای حل آن مشکل به گونه ای که این کلاس به صورت استاد محور و جنبه سخنرانی نداشت و حضور و فعال بودن کلیه حضار را می طلبید.

از جمله مباحث مطرح شده در این کلاس جدول حسابرسی، جدول من کنونی و جدول من بهتر بود و از جمله برنامه متنوع اجراشده در این دوره می توان به آموزش انواع بازیهای نشاط آور، خواندن دعای ابتدا و پایان کلاس، عقد اخوت بین مبلغات، اختصاص تمرین و تکلیف در پایان هر روز و ارائه گزارش عملکرد آن در روز بعد و ... اشاره کرد.

این دوره با حضور بیش از بیست نفر از مبلغات حوزه علمیه خواهران اعم از اساتید و طلاب برگزار شد.



ارسال نظرات