امام جمعه نیر/

ضعف عملکرد فرهنگ و ارشاد و میراث فرهنگی در نیر مشهود است

امام جمعه شهرستان نیر با انتقاد از ضعف عملکرد فرهنگ و ارشاد و میراث فرهنگی از عدم حضور آنها در برنامه‌های مناسبتی مختلف انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۵۶۴۶۰۰
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر اظهار کرد: مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیر و میراث فرهنگی با توجه به ضعف مدیریتی استانی آنها، عملکرد خوبی را در نیر ندارند و ما نمونه این ضعف را در حاضر نشدن مسئولان این مجموعه‌های اجرایی در برنامه‌های مناسبتی به ویژه جشنواره اخیر ملی آ‌ش شاهد بودیم.

وی افزود: به دلیل همین ضعف حضور، برخی برنامه‌ها در جشنواره آش برگزار شده که تناسبی با ارزش‌ها و مقدسات دینی نداشته است، در حالی که مسئولان این حوزه تلاش می‌کنند تا قصور خود را به گردن دیگران بیندازند.

امام جمعه شهرستان نیر یادآور شد: به هیچ‌وجه اجرای برخی برنامه‌هایی که تناسبی با ارزش‌ها و مقدسات دینی نداشته است در جشنواره آش درست و مناسب نبوده و ما انتظار داریم متولیان حوزه فرهنگی به ویژه میراث فرهنگی و ارشاد در این زمینه پاسخگو باشند.

مقدسی تصریح کرد: در حالی که منطقه بولاغلار در مکانی قرار گرفته که گلزار شهدا در نزدیکی آن است، اجرای موسیقی‌های نامناسب و نمایش‌هایی با الفاظ ناشایست در جشنواره آش نیر اصلاً منطقی و درست به نظر نمی‌رسد.

وی به حادثه 17 شهریور و اوج قیام ملت ایران در سال 57 اشاره کرد و ادامه داد: قیام 17 شهریور ملت ایران روند پیروزی انقلاب اسلامی را سرعت بخشید.

امام جمعه شهرستان نیر گفت: در 17 شهریور حوادثی تلخ اما تأثیر‌گذار رخ داد که برای همیشه در تاریخ این کشور به یادگار می‌ماند.

مقدسی با اشاره به بهترین توشه هر انسان تقوا به عنوان دژ مستحکم و امن هر انسان بیان کرد: در سایه تقواست که انسان به آرامش واقعی می‌رسد.

وی کمک به مظلومان و مبارزه با ظالمان را فرهنگ توصیه شده اسلامی و دینی توصیف کرد و افزود: در فرهنگ اسلامی ما همراهی با مظلوم و کمک به وی یک کار ارزشمند و فضیلتی شایسته است.

ارسال نظرات