نباید بودجه نفتی کشور زیر لوای سیاست قرار گیرد

سخنگوی کمسیون انرژی مجلس گفت: تا وقتی که به نفت وابسته هستیم فضای سیاسی نمی‌گذارد اقتصاد کشور رونق بگیرد.
کد خبر: ۸۵۶۴۶۸۵
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین امیری خامکانی سخنگوی کمیسیون انرژی در رابطه با اساس نامه شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: این اساس نامه در مجلس به تصویب رسیده و کمیسیون انرژی تا ماده 35 این اساس نامه را بررسی کرده است.

وی تصریح کرد: اساس نامه بعد از بررسی در کمیته مجدداً مورد بازبینی قرار خواهد گرفت در حال حاضر مجلس به خاطر تعطیلات این موضوع را در کار گروه مورد واکاوی قرار داده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی تاکید کرد: پیش بینی می‌شود اواخر شهریور و یا نیمه اول مهر ماه اساس نامه شرکت ملی نفت در صحن مجلس قرائت شود در حال حاضر اساس نامه هیچ تغییری پیدا نکرده است.

وی یادآورد شد: بعد از تصویب نهایی در مجلس احتمالاً در صحن مجلس اساس نامه قرائت و نظرات نمایندگان در مورد آن ارائه خواهد شد.

امیری خامکانی در خصوص کاهش قیمت نفت و تأثیر آن در بودجه کشور گفت: در سال جاری  بودجه کشور به سختی بسته شد چرا که این کاهش قیمت بودجه سال 94 را تحت تنش و فشار گذاشت باید با مدیریت شود.

وی افزود: هنر دولت و مجلس در این مقطع که درآمدهای نفتی کاهش یافته باید با الویت بندی بودجه بری طرح‌های عمرانی جلو گیری از فرار مالیاتی  این موانع را پشت سر بگذارند.

سخنگوی کمیسیون انرژی اضافه کرد: سیاست کلی نظام و نیز اقتصاد مقاومتی این است که برای جبران درآمدهای نفتی تولید در کشور افزایش یابد یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم و با کاهش قیمت نفت بودجه کشور دچار تنش شده، این است که تولید در کشور رونق ندارد.

وی ادامه داد: اگر تولید در کشور رونق پیدا کند فضای کسب وکار توسعه پیدا کرده و اقتصاد کشور مقاوم  و در کنار آن اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

امیری خامکانی گفت: با اخذ عوارض و مالیات می‌توان بودجه کشور را اداره کرد و یکی از راه‌های رهایی از بودجه‌های متکی یه نفت، بودجه کشور، نباید سیاسی باشد تا وقتی که به نفت وابسته هستیم فضای سیاسی نمی‌گذارد اقتصاد کشور رونق بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: روش عاقلانه این است که به سمت تولید و ایجاد ارزش افزوده در بخش نفت و گاز حرکت نماییم.
ارسال نظرات