ناصر تیموری/

اجرای عملیات بانکی بدون ربا نیازمند عزم جدی است

رئیس بانک مهر اقتصاد شعبه بازار پارس آباد گفت:تحقق عملی و اجرای عملیات بانکی بدون ربا نیازمند عزم جدی است.
کد خبر: ۸۵۶۴۷۳۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، ناصر تیموری، پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوزبا تبریک هفته بانکداری اسلامی گفت: بانک ها جزء عناصر اساسی اقتصاد هر جامعه ای به حساب می آیند و نقش مهمی در پیشرقت و توسعه اقتصادی دارند و روز به روز از جهت کمی و کیفی بر حجم فعالیت آن ها افزوده می شود.

وی رونق مبادلات تجاری،تجهیز و تخصیص بهینه منابع،کاهش هزینه های داد و ستد،اجرای بهینه سیاست های پولی،افزایش سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های شغلی جدید،افزایش تولید و نرخ رشد اقتصادی و کنترل تورم را از وظایف،نقش و جایگاه بانکها عنوان کرد.

رئیس بانک مهر اقتصاد شعبه بازار پارس آباد همچنین ایجاد کسب و کار حلال،توزیع عادلانه در آمد و ثروت،گسترش روحیه ایثار،فداکاری،انفاق و صدقه،حاکمیت سیاسی اسلام،تحکیم ارزش های معنوی و اخلاقی،برپایی عدالت اجتماعی،عدم وابستگی اقتصادی،خودکفایی و اقتدار اقتصادی و رفاه عمومی را از ویژگی ها و کارکردهای اقتصاد اسلامی بر شمرد.

تیموری اضافه کرد:واقعیت این است که تحقق عملی و اجرای عملیات بانکی بدون ربا نیازمند عزم جدی است و صرفاً مختص متولیان نظام بانکی کشور نیست بلکه هم مسئولان نظام بانکی کشور و هم آحاد مسئولان و مردم متدین به سهم خود وظایفی را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه بانکها به عنوان مهمترین بخش اقتصاد هر کشور بیشترین ارتباط را با اقشار مختلف مردم دارد اظهار کد:مطابق آمارهای موجود مجموع حسابهای بانکی در حال جریان در بانکهای کشور حدود 300 میلیون حساب است بر این اساس می توان گفت بطور متوسط هر ایرانی چهار حساب بانکی دارد.

این مسئول از نهادهای فرهنگی،صدا و سیما،مدارس و دانشگاهها،عرصه های هنری و همچنین نهادهای دینی و حوزوی خواست در زمینه کسب و کار حلال و پرهیز از مکاسب حرام بویژه ربا و ربا خواری فرهنگ سازی کرده و ما را در تحقق آرمان بانکداری اسلامی یاری کنند.

رئیس بانک مهر اقتصاد پارس آباد همچنین به خبرنگار ما گفت:برای تسهیلات اقتصاد مقاومتی در چهار ماهه اول امسال حدود 9 میلیارد و یکصد میلیون ریال وام به متقاضیان در اصلاندوز پرداخت کرده ایم.

ارسال نظرات