معاون وزیرجهاد کشاورزی/

دستاوردهای علمی در زمینه کشاورزی حفاظتی به کشاورزان آموزش داده می‌شود

معاون وزیرجهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: وزارت جهاد کشاورزی نیز برنامه‌های آموزشی و ترویجی گسترده و مدونی به منظور افزایش سطح آگاهی و شناخت کشاورزان با آخرین دستاوردهای جدید علمی بخصوص کشاورزی حفاظتی را دارد.
کد خبر: ۸۵۶۴۹۴۵
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عباس کشاورز، درحاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه ادوات کشاورزی و دام و طیور که در محل نمایشگاه دائمی اردبیل برگزارشد، اظهار داشت: ادوات و ماشین آلات کشاورزی به نمایش گذاشته شده از لحاظ کیفیت و استحکام استاندارهای قابل قبول را داشت دستگاه‌ها و ادوات کاشت مستقیم، انواع کودپاش‌هاوانواع سمپاش‌ها و دستگاه‌های مربوط به صنعت مرغداری‌ها و دامداری‌ها از قبیل دستگاه‌های کاهش مصرف انرژی و دستگاه‌های آماده سازی زمین منطبق بر تکنولوژی روز در این نمایشگاه به نمایش عموم گذاشته شدکه این از نکات بارز و مهم این نمایشگاه محسوب می‌‌شود .

کشاورز افزود: ارائه تسهیلات بانکی در محل برگزاری این نمایشگاه یکی از نکات قوت آن بود و هر کشاورز و تولید کننده‌ای که خواستار خرید یکی از ادوات و دستگاه‌های به نمایش گذاشته شده را داشت به راحتی می‌توانست به این غرفه مراجعه نموده و ثبت نام نماید و با هماهنگی‌هایی که در همین غرفه با بانک‌های عامل منجمله بانک کشاورزی صورت گرفته بود متقاضی امیدوار و بدور از هرگونه تشریفات وقت گیر اداری می‌تواند دستگاه مورد نیاز خود را به راحتی تامین کرده و در مسیر تولید آن را بکار گیرد .

معاون وزیرجهاد کشاورزی در امور زراعت بیان کرد: یکی از نکات بارزی که در این نمایشگاه توجه مرا به خود جذب کرد قیمت مناسب ادوات و ماشین آلات به نمایش گذاشته شده بود تخفیف قابل ملاحظه شرکت‌ها در عرصه محصولات خود باعث میل و رغبت بازدید کنندگان به خرید شده و زمینه بسیاری مناسبی را این نمایشگاه برای عرصه این ماشین آلات فراهم آورده بود که اگر این سلیقه در دیگر نمایشگاه‌ها که در سطح کشور برگزار می‌شود اعمال شود مطمئنا ً شاهد برکات آن در عرصه افزایش محصولات کشاورزی و افزایش بازده تولید خواهیم بود .

کشاورز افزود: سیستم‌های کشت مستقیم نه تنها هیچ تاثیری در کاهش عملکرد ندارد، بلکه در مواقعی منجر به افزایش محصول نیز می‌شود بنا براین نولید کنندگان نباید بر این باور باشند که جهت آماده سازی زمین حتما واجبارا ً می‌بایست زمین شخم و دیسک بخورد و چندین عملیات سنگین و پرهزینه دیگر بر روی آن انجام گیرد.

وی گفت: کشاورزان عزیز می‌بایست سعی کنند مقداری از محصول را برداشت ننمایند و به منظور افزایش حاصل‌خیزی خاک در زمین باقی بگذارند زیرا این عمل باعث افزایش راندمان محصول در سال آتی می شود.

معاون وزیرجهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: وزارت جهاد کشاورزی نیز برنامه‌های گسترده و مدونی به منظور افزایش سطح آگاهی و شناخت کشاورزان با آخرین دستاوردهای جدید علمی بخصوص کشاورزی حفاظتی را پیش رو دارد که به زودی این فعالیت‌های آموزشی و ترویجی در سطح کشور به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: ناوگان مکانیزاسیون اردبیل یکی از توانمندترین ناوگانهای کشوری است که امید واریم با کاهش نرخ بهره تسهیلات بانکی بیش از پیش شاهد تقویت مکانیزاسیون در این استان باشیم.

ارسال نظرات