جشن قصه گویی در کانون پرورش فکری اصلاندوز برگزار شد

جشن قصه گویی پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز اصلاندوز برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۵۱۸۵
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، در این برنامه مادربزرگ های قصه گو به همراه اولیا و اعضای کانون گرد هم آمده و جشن قصه گویی را برگزار کردند.

فضه میرموسوی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز اصلاندوز با اشاره به اینکه هدف کانون پرورش روح و خلاقیت و کودکان از طریق مشارکت آنان در اجرای برنامه هاست گفت: قصه گویی از جمله بخش هایی است که در این راستا بسیار موثر است زیرا علاوه بر جنبه آموزشی، خود اعضاء نیز می توانند نقش قصه گو را بر عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه قصه گویی از گذشته در میان ایرانیان رواج داشته و منتقل کننده فرهنگ شفاهی ایرانیان بوده است افزود:برگزاری این جشن ها در انتقال فرهنگ و آداب و رسوم اصیل ایرانی، اسلامی به کودکان تاثیر بسزا دارد.

موسوی خاطر نشان کرد: بیان قصه های محلی،ضرب المثل های بومی،بایاتی،خاطره گویی مادربزرگ ها از آداب و رسوم دوران کودکی از برنامه های این جشن بشمار می روند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصلاندوز گفت: مادربزرگ‌ها در این جشن، تجربه‌ها و همچنین قصه‌های آموزنده زیادی را برای اعضای مرکز تعریف می‌کنند که این باعث انتقال سینه به سینه بسیاری از مفاهیم است.

ارسال نظرات