رئیس بسیج سازندگی یزد:

اردوهای جهادی به‌گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی بپردازند

رئیس بسیج سازندگی استان یزد با اشاره به ضرورت محرومیت‌زدایی در استان یزد و اعزام بیش از ۷۰۰ دانشجو برای شرکت در اردوهای جهادی، گفت: اردوهای جهادی به‌گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی بپردازند.
کد خبر: ۸۵۶۵۲۲۴
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سیدمحمد میرقانعی در حاشیه اعزام گروه‌های ارودی جهادی دانشجویان، با اشاره به ضرورت اهمیت توجه رسانه‌ها به مباحث اقتصادی و توسعه اقتصادی کشور، اظهار داشت: در بسیج سازندگی چند هدف اصلی وجود دارد و مهم‌ترین آن همان‌طوری که مقام معظم رهبری فرمودند، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان بوده است.

رئیس بسیج سازندگی استان یزد با اشاره به اینکه فعالیت بسیج سازندگی در حیطه مردم‌داری و محرومیت‌زدایی به‌ویژه در روستاها و مناطق محروم است، گفت: در این دوره 110 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد یزد، پیام نور، فرهنگیان و دانشکده حضرت رقیه(س) به روستاهای محروم شهرستان خاتم اعزام می‌شوند.

میرقانعی با اشاره به‌ضرورت توجه به انرژی جوانان و هدایت این ظرفیت افزود: با وضعیتی که جوان دارد و نباید بیکار بماند، حتی در فرجه‌های تحصیلی، هدف این بسیج کمک به ایجاد اشتغال و کارآفرینی به‌ویژه برای جوانان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 700 دانشجو در اردوهای جهادی یزد شرکت کردند، ادامه داد: یکی دیگر از اهدافی که به‌ویژه از سال 91 رقم خورده، مقوله اقتصاد مقاومتی است که ما از سال 91 به این طرف، یک سری فعالیت‌هایی در این زمینه داشته‌ایم.

رئیس بسیج سازندگی استان یزد با اشاره به زمان 10 روزه اردوی جهادی مناطق محروم شهرستان خاتم گفت: فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، پژوهشی، اقتصاد مقاومتی، توانمند‌سازی روستاییان با آموزش‌های مهارتی، خانواده، و مدیریت مصرف از جمله برنامه‌های تدوین شده در این اردو است.

میرقانعی اظهار داشت: در حال حاضر در مجموعه فعالیت‌های بسیج سازندگی، سرفصل‌هایی از جمله فنی و محرومیت‌زدایی و عمرانی آبادانی روستایی، به‌سازی و زیباسازی و مرمت مدارس، بهداشت و درمان و آموزش‌های این حوزه با اعزام تیم‌های متخصص به مناطق روستایی و محروم، علمی و آموزشی و پژوهشی وجود دارد که در راستای این سرفصل‌ها، فعالیت صورت می‌گیرد.

 وی با اشاره به اهمیت ایجاد زمینه فرهنگ‌سازی، ترویجی و گفتمان‌سازی مقوله اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: فعالیت‌های بسیج سازندگی به ویژه در زمینه همکاری‌های مشترکی که با جهاد کشاورزی داشتیم شروع پیدا کرد و تا بهداشت و درمان و آموزش و پرورش با فعالیت‌های عمرانی و خدمات‌رسانی در مناطق محروم توسعه پیدا کرد.

 

ارسال نظرات