وزیر امور خارجه جمهوری چک خبر داد

امضای قرارداد سرمایه گذاری مشترک ایران و جمهوری چک

وزیر امور خارجه جمهوری چک گفت: مایلیم در حوزه‌های مختلف از جمله داروسازی، انرژی و خطوط راه‌آهن با ایران سرمایه‌گذاری مشترک انجام دهیم و در این سفر نیز قرارداد سرمایه‌گذاری با ایران امضا خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۶۵۲۳۵
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، لوبومیر زائورال صبح امروز در رأس هیأت تجاری دیداری با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی ایران داشت و در این دیدار در مورد ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور گفت: تاکنون حضور هیأت تجاری 60 نفره آن هم متشکل از شرکت‌های بین‌المللی جمهوری چک در ایران سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: از زمان امضای توافق هسته‌ای آماده‌ایم تا همکاری‌ها و روابط تجاری خود را با ایران گسترش دهیم، چرا که این سطح معاملات اکنون با توجه به ظرفیت‌های دو کشور خوب نیست و تقریباً طی سال‌های گذشته نزدیک به صفر رسیده است.

وزیر امورخارجه جمهوری چک به شرایط جمهوری چک اشاره کرد و گفت: علی رغم بحرانی که در اتحادیه اروپا وجود دارد، سریعترین رشد اقتصادی را داریم، آمار بیکاری بسیار پایین است اما نباید فراموش کرد که شرایط در دنیا به گونه‌ای است که برای به دست گرفتن بازار موفق باید بهترین تکنولوژی را ارائه کرد تا بتوان در کنار آن محصولات با کیفیتی تولید کرد.

زائورال همچنین با بیان اینکه مطلعیم که هدف مسئولان جمهوری اسلامی ایران سرمایه‌گذاری مشترک با کشورهای خارجی است نه واردات صرف کالاهایی ساخته شده، تصریح کرد: در عین حال ما به دنبال شرکای معتبر هستیم که ایران می‌تواند شریک خوبی در این زمینه باشد.

وی این را هم گفت که در حوزه‌های انرژی، داروسازی و درمان، تجهیزات زیرساختی، خطوط راه‌آهن و ماشین‌آلات شرکت‌هایی در ایران از جمهوری چک حاضر شده‌اند اما باید پذیرفت که سرمایه‌گذاری به سرعت انجام نمی‌شود.

وزیر امور خارجه جمهوری چک به سفر چند ماه اخیر طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان به جمهوری چک اشاره کرد و گفت: طی این سفر توافقنامه دو جانبه عدم پرداخت مالیات دوگانه بین دوکشور به امضا رسید و اکنون نیز در حال انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با ایران هستیم که نمایندگان بانک صادرات و شرکت بیمه جمهوری چک نیز در این سفر ما را همراهی می‌کنند.

ارسال نظرات