اتکای به ذات اقدس الهی، عامل پیروزی رزمندگان اسلام

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرکرد در جلسه تیم اندیشه ورزی این ناحیه به تشریح راهکارهای ایجاد و تعمیق معنویت از طریق تبلیغ و آموزش پرداخت.
کد خبر: ۸۵۶۵۴۳۳
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام اسماعیل زمانپور، ابتدایی ترین وظیفه متولیان آموزش را تطبیق حسن فعلی و حسن فاعلی دانست و گفت: باید با بهره گیری از الگوی شاخص دفاع مقدس، آموزش ها در راستای تقویت ایمان و توکل بر خدا باشد تا فراگیران با درک صحیح از معنویت، ابزار و امکانات را در خدمت ایمان و اعتقاد به خدای متعال بدانند که این همان عامل پیروزی رزمندگان اسلام است.

زمانپور افزود: باید در حین آموزش ها به امر خطیر الگودهی نیز پرداخت؛ چرا که اگر مباحث نظری و تئوری با الگوی عملی همراه نشوند، جذاب و ملموس نبوده و کاربردشان کم و سخت می شود.

وی با اشاره به فرمایش بنیانگزار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که رابطه بین سپاه و روحانیون را ضامن سلامت و بقای انقلاب و ارزش ها معرفی نموده بودند، ارتباط برنامه ریزی شده و مستمر با مراجع و علما را سرمنشاء تحولات روحی و درونی دانست.

زمانپور، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس هم حضور علما و روحانیون در جبهه های حق علیه باطل، برکات و خیر بسیاری در بر داشت.

وی، عدم جدایی دین و سیاست را از دیگر جنبه های مهم و لازم الرعایه در آموزش ها دانست و گفت: جهت جلوگیری از یکجانبه نگری در آموزش باید از الگوی جامع و جالب حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری که سبکی علمی و منطقی آمیخته با اخلاق و سیاست است بهره جست.

ارسال نظرات