واکسیناسیون دام های طارم در برابر نشخوار کنندگان کوچک

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان از عملیات واکسیناسیون توسط چهار اکیپ دامپزشکی در منطقه حفاظت شده خرمنه سر طارم و در بین دام های سبک ' بز و گوسفند ' خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۵۵۸۲
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ محمد رشید کرمی در جلسه امنیت غذایی استان گفت: اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان برای تامین تجهیزات لازم و عملیات خرید خدمت و انجام واکسیناسیون نشخوار کنندگان کوچک بر دام های هدف مورد نیاز است

کرمی افزود: هم اکنون عملیات واکسیناسیون توسط چهار اکیپ دامپزشکی در منطقه حفاظت شده خرمنه سر طارم و در بین دام های سبک ' بز و گوسفند ' انجام می شود.

وی ابرازکرد: این بیماری، بیماری ویروسی بسیار مسری و کشنده است که جمعیت دامی گوسفند، بز و نشخوارکنندگان حیات وحش را مبتلا می کند.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه ویروس این بیماری از طریق ترشحات آلوده دام به آب وعلوفه منتقل می شود گفت: چنانچه دام های سالم از این آب و علوفه تغذیه کنند بلافاصله مبتلا به طاعون نشخوارکنندگان کوچک خواهند شد.
کرمی ابراز کرد: با توجه به اینکه این بیماری سرایت بالایی دارد می تواند تعداد زیادی از دام های منطقه را آلوده کند و میزان تلفات دام به صد درصد برسد.
وی یادآوری کرد: تا کنون بیش از چهار هزارو 500 راس از دام های سبک 'بز و گوسفند' در روستاهای اطراف منطقه حفاظت شده خرمنه سر طارم تحت پوشش واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک قرار گرفته اند.
کرمی افزود: تلاش می شود تا شعاع عملیات این طرح افزایش یابد و جمعیت بیشتری از دام ها تحت پوشش واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد: با فعالیت های انجام شده و همکاری محیط زیست این بیماری درمیان جمعیت دامی زیستگاه خرمنه و دام های سبک شهرستان طارم کنترل شده است.

ارسال نظرات