مدیر حوزه‌های علمیه اردبیل/

۲ مدرسه علمیه در استان اردبیل احداث می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت: امسال دو مدرسه شامل مدرسه علمیه محمد باقر(ع) در شهرستان پارس‌آباد و مدرسه امام جعفر صادق(ع) در شهرستان اردبیل به مدارس علمیه استان اضافه می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۵۶۰۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی، در آئین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان در مسجد جامع اردبیل اظهار داشت:‌ امسال در مجموع 750 طلبه در مدرسه‌های علمیه استان در سطوح مختلف از سطح یک تا 3 مشغول به تحصیل و فراگیری علوم قرآنی و دینی هستند.

وی تصریح کرد: از این تعداد طلبه در حال تحصیل در سطح استان اردبیل عده‌ای در مرکز استان و تعدادی نیز در مدارس علمیه در شهرستان‌ها مشغول تحصیل و یادگیری علوم قرآنی و دینی هستند که تلاش و جدیت بر ارائه آموزش‌های کیفی و کامل به این تعداد از طلبه‌ها در سطح مدارس علمیه استان است.

نوروزی بیان کرد: در حال حاضر حوزه علمیه استان اردبیل با 8 مدرسه علمیه در حوزه‌های برادران مشغول به فعالیت بوده که در این زمینه و تربیت طلاب و روحانیان نقش و تاثیر بسزایی داشته و می‌توان به آموزش علوم قرآنی و اشاعه و ترویج آن در سطح جامعه توسط طلاب و روحانیون در امر هدایت معنوی و مذهبی جامعه گام‌های اساسی را برداشت.

مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل از ثبت نام 700 نفر برای پذیرش و آموزش در مدارس و حوزه‌های علمیه استان خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در مدارس علمیه در سطح استان از این تعداد ثبت‌نام‌کننده 143 نفر امسال پذیرش شده و اقدام به تحصیل می‌کنند.

وی افزود: پذیرش طلاب در حوزه‌ها و مدارس علمیه استان اردبیل با ارزیابی‌ها و آزمون‌های مختلف انجام می‌شود تا کسانی که در این زمینه از توانایی لازم و کافی برخوردارند در این مراکز پذیرش شده و آموزش علوم قرآنی برای این افراد ارائه شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل با بیان اینکه امسال 2 مدرسه به مدارس علمیه استان اضافه می‌شود، اظهار داشت: این مدارس شامل مدرسه علمیه محمد باقر(ع) در شهرستان پارس‌آباد و مدرسه امام جعفر صادق(ع) در شهرستان اردبیل بوده که امسال فعالیت خود را در حوزه آموزش و تربیت طلاب آغاز می‌کنند.

ارسال نظرات