نصب ۴ دستگاه واچ بویه در مسیر دریایی جزیره هرمز

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نصب چهار دستگاه واچ بویه تعیین مسیر برای تردد ایمن شناورهای مسافری در مسیر ورودی حوضچه جزیره هرمز خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۵۶۷۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی نوفرستی اظهار کرد: این بویه ها از نوع لاترال (Lateral) تا فاصله 4 مایل دریایی برای شناورهای متردد قابل رویت است.

وی تصریح کرد: به دلیل وجود نقاط کم عمق در برخی از قسمت های دهانه ورودی موج شکن اسکله های هرمز این بویه ها برای تردد ایمن کارگذاری شده است و برای جانمایی و نصب این بویه ها مبلغی بالغ بر 2 میلیارد ریال از محل هزینه‌های سازمانی استفاده شده است.

وی بیان کرد: نصب بویه های مسیریاب با تلاش 10 نفر از تیم علائم کمک ناوبری و هیدروگرافی اداره کل بوسیله شناور مراد 2 در کمتر از 3 روز انجام شد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اضافه کرد: طراحی کانال ایمن با جانمایی علائم کمک ناوبری و لایروبی مسیر دریایی به سمت این جزیره در دستور کار این اداره کل است.

نصب مناره های مسیریابی در جزایر تنب بزرگ، ابوموسی، راس میدانی و بندر شهید حقانی نیز از دیگر برنامه های اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان است. در روزهای عادی بطور متوسط 400 نفر و سه روز پایانی هفته تا 2200 نفر متشکل از ساکنان جزیره، گردشگران و دانشجویان به این جزیره سفر می کنند.

جزیره هرمز با برخورداری از 70 طیف رنگی، خاک آن به جزیره رنگین‌کمانی خلیج‌فارس شهره شده و هرساله به‌ویژه در نیمه دوم سال و تعطیلات نوروزی، هزاران نفر از علاقه‌مندان به گردشگری دریایی و طبیعت بکر خلیج‌فارس را به سوی خود جذب می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار