رئیس اداره زندان خلخال/

برنامه فرهنگی هنری در زندان خلخال گسترش می‌یابد

رئیس اداره زندان خلخال گفت: زندان خلخال با رویکرد برنامه‌های فرهنگی و هنری سعی دارد نسبت به بازدارندگی زندانیان بعد از آزادی را گسترش بدهد.
کد خبر: ۸۵۶۵۷۰۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مهدی مهدیزاده ، در جلسه جلسه هم اندیش ادارات و نهادهای حمایتی خلخال از زندان این شهر اظهار داشت: زندان خلخال با رویکرد برنامه‌های فرهنگی و هنری سعی دارد نسبت به بازدارندگی زندانیان بعد از آزادی را گسترش داده و با ارائه برنامه‌های شاخص فرهنگی و هنری سعی داریم هزینه پیشگیری که بیشتر از هزینه درمان در جامعه نشود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه زندان بانی یک شغل سخت و طاقت فرسا می‌باشد اما احساس مسئولیت در این شغل می‌تواند راهگشا بوده و با احساس درد و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌توانیم با برگزاری جلسات هم اندیشی ادارات و نهادهای دولتی به صورت رسا به مددجویان خلخال کمک رسانی کنیم و با این روش به حمایت از مددجویان باشیم.

رئیس زندان خلخال یادآور شد: در نظر داریم با جذب خیرین شهرستان و جذب کمک‌های مالی در غالب انجمن حمایت از زندانیان خلخال نیاز اساسی خانواده زندانیان را مرتفع نماییم و با این نظر که فردی از زندان آزاد می‌شود و نجات می‌یابد باقیات و صالحات خیرین محسوب می‌شود.

مهدیزاده با اشاره به اینکه با گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری در زندان خلخال گفت: برگزاری کلاسها و کارگاه‌های هنری اعم از نمایشنامه نویسی و تئاتر به مددجویان به صورت مبتدی در زندان خلخال بتوانیم آسیب شناسی رفتاری در سایر مددجویان را داشته باشیم و سعی داریم با همکاری هنرمندان شاخص شهرستان در تامین مربی هنری در تمامی رشته ها را در این زندان برپا کنیم.

وی ادامه داد: در راستای کمک به زندانیان نیازمند خلخال و تعامل با ادارات حمایتی تاکنون توانسته ایم 45 میلیون ریال در غالب سبد کالایی توسط اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال به مددجویان زندان این شهرجذب نماییم.

رئیس زندان خلخال با اشاره به اینکه آموزش صنایع دستی در زندان و شناسایی بالقوه مددجویان با همکاری کارشناسان صنایع دستی در برگزاری نمایشگاههای با استفاده از زندانیان باز می توالند در معیشت این افراد کمک رسانی داشته باشد.

مهدیزاده با توضییح اینکه برنامه‌های فرهنگی مذهبی تاکنون در این زندان به صورت مرتب برگزار شده گفت: انتظار داریم با برنامه ریزی‌های منظم نسبت به تداوم این برنامه ها را در زندان خلخال داشته باشیم و با توجه به پتانسیل بالای کارکنان این زندان این امکان میسر خواهد بودو با ارائه محصولات فرهنگی و هنری و پاسخگویی به احکام شرعی زندانیان می‌توانیم گام‌های موثری را برداریم.

رئیس زندان خلخال اظهار داشت: بهترین اقدام فرهنگی در زندان خلخال انتقال به فضای جدید است که با در اختیار داشتن فضای لازم می توانیم برنامه‌های فنی و حرفه‌ایی، صنایع دستی و سایر برنامه های خود را در آن انجام داده و مددجویان بعد از آزادی نسبت به کسب و کار و تامین معاش خود از حرفه ایی که آموخته‌اند بپردازند.

ارسال نظرات