دادستان اردبیل/

تجهیزات حفاری چاه‌های غیرمجاز اردبیل توقیف می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: براساس قانون توزیع عادلانه آب در صورت مشاهده حفر غیرمجاز چاه‌های آب نسبت به توقیف تجهیزات حفاری در سطح استان اقدام می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۵۷۱۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ناصر عتباتی، در نشست فصلی قضات استان اردبیل با اشاره به تهدیدها، چالش‌ها و نیز حمایت ها و راهکارها در حوزه منابع آب اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده فعالیت استان بر مبنای کشاورزی است، نحوه استفاده و بهره‌برداری از این نعمت خدادادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: در این راستا و در زمینه نحوه بهره‌برداری از منابع آبی در روستاها متأسفانه نظارت‌ها از سوی دستگاه‌های متولی به خوبی صورت نگرفته و این امر سبب شده تا پرونده‌های متعدد کیفری شکل بگیرد که هر یک به نوبه خود می‌تواند آثار و عواقب ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد.

عتباتی در مورد حفر غیرمجاز چاه‌های آبی استان تصریح کرد: در سال گذشته حدود 20 حلقه چاه غیرمجاز پلمپ شد که انتظار می‌رفت این اقدام تأثیر مثبتی در افزایش منابع آب‌های زیرزمینی داشته باشد که به دلایلی از جمله برداشت اضافی از منابع آب زیرزمینی توسط چاه‌های مجاز این امر محقق نشده و لزوم نظارت بیشتر مسئولان امر را می‌طلبد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به قانون توزیع عادلانه آب بیان کرد: این قانون اجازه داده است تا در صورت مشاهده حفر غیرمجاز چاه‌های آب نسبت به توقیف تجهیزات حفاری اقدام شود و دستگاه قضایی انتظار دارد تا موارد تخلف، سریعا از سوی دستگاه متولی گزارش شود تا اقدامات قانونی با قاطعیت انجام شود.

وی با تشریح نگرانی‌های موجود در تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی، کشاورزی، تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و برداشت‌های غیرمجاز مصالح از این بسترها،خواستار همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌ها با همدیگر برای مقابله با مسائل و مشکلات و نیز پیگیری قاطعانه ادارات و نهادها در زمینه پرونده‌های خود شد.

در این نشست مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز با ارائه گزارشی از وضعیت آب به ویژه آب‌های زیرزمینی استان اظهار کرد: در حال حاضر برداشت‌های غیرقانونی و حفاری بیشتر از ظرفیت موجود و تبعات ناشی از آن امری نگران‌کننده است.

داود نجفیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سال گذشته در جلوگیری از این تخلفات و قدردانی از اقدامات دستگاه قضایی استان به ویژه دادستان‌های استان و شهرستان پارس‌آباد گفت: در بسیاری از موارد دستگاه قضایی جلوتر از متولیان اصلی حرکت و دلسوزی می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار