رئیس جهاد کشاورزی اردبیل/

یک سوم اشتغال در اردبیل مربوط به بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر یک سوم اشتغال در استان اردبیل مربوط به بخش کشاورزی است.
کد خبر: ۸۵۶۶۱۳۳
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، عدیل سروی، در جلسه کارگروه اقتصادی بسیح در معاونت سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل اظهار داشت: 28 درصد تولید ناخالص استان و یک سوم اشتغال در استان اردبیل مربوط به بخش کشاورزی بوده و 1.09 درصد زمین‌های کشاورزی کشور در این استان قرار دارد ولی 4 درصد محصولات کشاورزی کشور را تامین می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل در تولید کلزا و دانه‌های روغنی مقام نخست کشوری و نیز در تولید عدس مقام نخست و سیب‌زمینی مقام دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: امسال بیش از 510 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که در 10 سال گذشته بی‌سابقه بوده که این رقم نسبت به کل خرید سال گذشته 230 درصد افزایش داشته و در مقایسه با میزان خرید تضمینی گندم در تاریخ استان که بیشترین رقم در سال 84 به میزان 486 هزار تن بوده نیز فراتر رفته است.

سروی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود کل خرید تضمینی استان از مرز 550 هزار تن بگذرد که این رقم در کل تاریخ خرید تضمینی گندم استان رکورد دار بوده و نسبت به خرید سال گذشته 2.5 برابر افزایش نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پرداخت تسهیلات توسط معاونت سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) تا کنون بسیاری از مسائل و مشکلات این بخش را حل کرده و برای حصول نتیجه بهتر پیشنهاد می‌کنیم واحد پرداختی تسهیلات با نظارت و هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود تا بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی در این بخش باشیم.

ارسال نظرات