نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران/

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور نیازمند چهارصد هزار میلیارد تومان اعتبار است

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در حال حاضر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور نیازمند ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است.
کد خبر: ۸۵۶۶۲۲۴
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمدرضا انصاری، در حاشیه جلسه کمیسیون مهندسی و فنی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: مجلس، در حال تدوین قانونی برای عملیاتی کردن پروژه‌های نیمه‌تمام است که اتمام این پروژه‌ها نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و دقیق است.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در حال حاضر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور نیازمند 400 هزار میلیارد تومان است که از دولت قبلی به ارث مانده است.

وی با اشاره به اینکه کشور شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشته است، گفت: هم‌اکنون به دلیل مشکلات اقتصادی، مصرف مواد غذایی در کشور کاهش‌یافته، به‌طوری‌که مصرف لبنیات در کشور به حدود 50 درصد کاهش‌یافته است و باید برای توسعه اقتصادی کشور حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام شود.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: باید با استفاده از فنّاوری‌های نوین، بتوانیم با کشورهای مختلف در عرصه اقتصادی رقابت کنیم و این امر نیازمند حمایت همه‌جانبه دولت از بخش خصوصی است و باید موانع تولید و اقتصاد در کشور برداشته شود.

انصاری بیان کرد: توافق 5+1 محصول جریان طبیعی و دنیاست و این‌یک اتفاق نبوده، بلکه با تلاش همه‌جانبه تیم هسته‌ای ایران صورت گرفته است و انتظار می‌رود بعدازاین توافق شاهد تحول عظیمی در حوزه اقتصادی و اشتغال کشورمان باشیم.

وی افزود: یکی از راهکارهای توسعه کشور ارج نهادن به صادرات خدمات فنی و مهندسی و اقتصاد ساختمان است که نیاز است در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی اقدامات بسیار اساسی توسط دولتمردان صورت گیرد تا شاهد رشد و پیشرفت این حوزه در کشور باشیم.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه میزان نقدینگی کشور در حال حاضر 800 هزار میلیارد تومان است، گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب وضعیت کنونی اقتصاد کشور را پویایی بخشیم و شور و امید را در بین مردم ایجاد کنیم.

ارسال نظرات