معاون وزیر کشاورزی خبر داد

برنامه جامع خاک بعد از ۴۰ سال نوشته شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برنامه جامع خاک بعد از ۴۰ سال نوشته شد گفت: برنامه کشاورزی شبکه بازار به شبکه شما انتقال یافت و ساعت پخش برنامه‌های کشاورزی ۶ ساعت در روز با ۳ بار تکرار است.
کد خبر: ۸۵۶۶۳۹۶
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، اسکندر زند در سومین همایش مدیریت جهاد کشاورزی با اعلام این خبر گفت: تاکنون 135 رقم گندم به کشاورزان معرفی شده که 95 درصد آن داخلی است.در بخش گندم دوروم صددرصد داخلی و در کلزا 30 درصد آن داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه جامع خاک به منظور حاصلخیزی خاک بعد از 40 سال دستورالعمل آن نوشته شده و به مرحله اجرایی و عملیاتی رسید و اکنون آزمون خاک آن براساس نسخه‌نویسی تدوین شده است. 

معاون وزیر کشاورزی ادامه داد: در حوزه آفات و گیاه‌پزشکی نیز توفیقات زیادی به دست آورده‌ایم که موفق به حذف سیاهک و کاهش زنگ گندم و به حداقل رسیدن سن زدگی شده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌در حوزه از بین بردن علف‌های هرز نیز با استفاده از سموم جدید در 80 هزار هکتار از مزارع به طور آزمایشی استفاده شده است. 

این مقام مسئول در حوزه تحقیقات بخش کشاورزی اضافه کرد: به رغم افزایش آفات سالهای اخیر میزان مصرف سموم روند نزولی داشته که علت آن پیشتیانی خوب تحقیقات و ترویج و همچنین اجرای درست دستورالعمل‌ها است.

وی با بیان اینکه در حوزه سموم فرموله نمونه‌های جدیدی معرفی شده است گفت: 1900 برند سموم فرموله ارائه شده است که 200 مورد آن ثبت شده و بقیه تا آخر پاییز ثبت می‌شوند. 

زند اظهار کرد: طرح بزرگ انتقال یافته‌های تحقیقاتی نیز در 100 هزار هکتار از مزارع کشور اجرا شده است.

ارسال نظرات