معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

معرفی ۲۹۰ رقم گندم و کلزا به زودی/ ثبت ۲۰۰ برند کود شیمیایی

معاون وزیر جهاد کشاورزی از اعلام آمادگی برای معرفی ۲۹۰ رقم گندم و کلزا خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۶۴۰۳
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷


به گزارش خبرگزاری بسیج، اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در مراسم سومین گردهمایی مدیران وزارت جهاد کشاورزی در آستانه سال زراعی جدید، اظهار داشت: اقدام امیدوار کننده موسسه تحقیقات، آموزش و کشاورزی اعلام آمادگی برای معرفی 290 رقم گندم و کلزا است.

وی بیان داشت: موسسات تحقیقاتی توانمندی‌ها را کاملاً در این عرصه به خدمت گرفته‌اند و برنامه جامع حاصلخیزی خاک و تغذیه آن به صورت جامع نوشته شده و دستورالعمل مدیریت حاصلخیزی خاک و تغذیه به معنای عملیاتی رسیده است.

وی اظهار امیدواری کرد: براساس نسخه ارائه شده برنامه حاصل خیزی خاک و تغذیه یک فرآیند عملیاتی شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: همچنین در گیاه‌پزشکی، توفیقات چشم گیری حاصل شده، به طوری که در زمینه زنگ 80 تا 700 هزار هکتار مزارع در زمستان امسال حدود 15 هزار هکتار رسید.

زند بیان داشت: پیش آگاهی به موقع و معرفی ارقام مقاوم همکاری تنگاتنگ سازمان آموزش و ترویج کشاورزی، زنگ را به طور کامل زمین‌گیر کرد.

وی اذعان کرد: در زمینه علفهای هرز عملکرد خوبی داشتیم و سم‌های با کیفیت به موقع وارد عرصه شد.

زند تصریح کرد: علیرغم افزایش سطح مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز مقدار مصرف سموم کم شده و یکی از دستاوردهای تحقیقات، کاهش مصرف سم است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: همچنین در سال 94 زمینه تولید بذر اکثر موارد نسبت به سال قبل افزایش تولید داشتیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: از امسال تولید بذور پرورشی 3 به بخش خصوصی واگذار می‌شود و توان تولید هسته‌ای بذور در موسسات افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی تصریح کرد: نقشه کیفیت گندم در شهرستانهای مختلف آماده شده و در اختیار مسئولان ذیربط برای ارتقای کیفیت گندم قرار خواهد گرفت.

زند اظهار داشت: علاوه بر فعالیتهای تحقیقاتی، فعالیت‌های نظارتی از جمله نظارت بر کیفیت کود شروع شده و تا امروز 1900 برند فرمول کود تقاضای ثبت داده‌اند که 200 برند آن ثبت شده است.

وی بیان داشت: نقطه به نقطه مناطق دارای علفهای هرز ایران شناسایی شده و این مناطق تحت کنترل سازمان حفظ نباتات قرار دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در زمینه آموزش بهره‌برداری، بزرگترین طرح آموزشی به صورت هرمی شروع شده است و ظرفیت صدا و سیما هم به خوبی استفاده شده است.

رئیس سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی تصریح کرد: فعالیتهای آموزشی ما از شبکه بازار به سمت شبکه شما در حال حرکت است و طبق صبحت‌هایی که با مسئولان این شبکه انجام شده قرار است، این شبکه که دارای رویکرد کشاورزی و گردشگری است 6 ساعت زمان و با تکرار برنامه‌ها 18 ساعت را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهد.

زند تصریح کرد: اقدام امیدوارکننده دیگر که با حمایت نظام نوین ترویج و ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی در 4 استان به صورت پایلوت از هفته آینده آغاز می‌شود که در این اقدام 3 هدف اصلی، یکی دانش‌بنیان شدن کشاورزی، مدیریت دانش و اطلاعات و سازماندهی مراکز جهاد کشاورزی است.

وی افزود: مهمترین راه برای ارتقای کشاورزی، دانش‌بنیان شدن آن است و برای این کار دانش لازم است و هرجا هم که دانش‌آن وجود نداشته باشد، محققان آن را خلق می‌کنند و یا از تجربیات دنیا استفاده خواهد شد.

ارسال نظرات