مدیرکل شیلات اردبیل/

۳۵۰۰ تن ماهی سردابی در اردبیل تولید می‌شود

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال از سطح مزارع و استخرهای پرورش ماهی استان اردبیل ۳ هزار و ۵۰۰ تن ماهی سردابی برداشت می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۶۸۹۶
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، میرآرمان واعظی، در حاشیه برداشت ماهیان سردابی در شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: برداشت ماهیان سردابی در استان اردبیل آغاز شده که براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال شاهد افزایش تولید ماهیان سردابی در سطح استان می‌شویم.

وی با اشاره به رهاسازی بچه‌ماهی قزل‌آلا در ابتدای سال با 80 گرم وزن بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های انجام شده امسال از سطح مزارع و استخرهای پرورش ماهی استان 3 هزار و 500 تن ماهی سردابی برداشت می‌شود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل افزود: این میزان تولید و برداشت ماهیان سردابی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته که این امر می‌تواند برای استان ثمرات مختلفی را به دنبال داشته و به افزایش درآمد پرورش‌دهندگان ماهی نیز منجر شود.

واعظی با بیان اینکه ماهیان قزل‌آلای تولید شده در سطح استان اردبیل از کیفیت بالایی برخوردار بوده و رضایت مشتریان را جلب کرده است، گفت: با توجه به تولید بالای ماهیان قزل‌آلا در سطح استان علاوه بر تامین نیاز داخلی استان ماهیان تولید شده در استان به نقاط مختلف کشور نیز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد ماهیان سردابی استان اردبیل در شهرستان مشگین‌شهر تولید می‌شود، تصریح کرد: در زمینه تولید ماهیان سردابی شهرستان مشگین شهر مقام نخست استانی را داشته که با دارا بودن 120 استخر پرورش ماهی سهم عمده‌ای در این حوزه ایفا می‌کند.

مدیرکل شیلات استان اردبیل استخرهای شهرستان مشگین‌شهر را شامل منفرد، دومنظوره، مزارع تیپ و مزارع بزرگ برشمرد و افزود: براساس پیش‌بینی های انجام شده در شهرستان مشگین‌شهر امسال یک هزار و 800 تن ماهی سردابی برداشت می‌شود.

ارسال نظرات