وزیر اقتصاد اتریش:

ترسیم نقشه راه مراودات تجاری ایران و اتریش تا سال ۲۰۲۰

وزیر اقتصاد اتریش از تدوین نقشه راه همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و اتریش تا سال ۲۰۲۰ خبر داد و گفت: آینده روشنی پیش روی روابط با ایران وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۶۶۹۳۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵


به گزارش خبرگزاری بسیج،  محسن جلال پور در نشست تجاری ایران و اتریش گفت: دوره طولانی از همکاری های جدی  میان ایران و اتریش به ثبت رسیده  و بخش خصوصی ایران مایل دارد تا در فضای جدید نقش آفرینی جدیدی را با همسایه اتریشی ... خود داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: سفر هیئت تجاری اتریش تعداد زیادی از شرکت های صاحب نام این کشور گویای این است که طرف اتریشی نیز عزمی مشابه ایران دارد.

وی تصریح کرد: ایران با جمعیت ۸۰ میلیون نفری با ۱۵ کشور دنیا همسایه است و تردیدی وجود ندارد که ایران حوزه نفوذ ۳۰۰ میلیون جمعیت است که فرصت های بزرگ و جذابی را در دراز مدت برای اجرای پروژه های فنی و مهندسی در کشورهای همسایه پیش روی شرکت های اتریشی قرار می دهد.

جلال پور گفت: همراهی بنگاههای اتریشی در کنار شرکت های صاحب نام ایرانی در کشورهایی همچون افغانستان و کشورهای آسیای میانه در هایی را به روی سرمایه گذاران اتریشی می گشاید که شاید گشایش آن به تنهایی امکانپذیر نباشد و این همکاری با ایران، کار بازریابی را برای شرکت های اتریشی بسیار آسان می کن.

وی اظهار داشت: چنانچه شرکت های اتریشی بتوانند همکاری موثری را با همتایان ایرانی خود آغاز کنند کارها برای آنها ارزان تر و اقتصادی تر تمام می شود و این در شرایطی است که متاسفانه خاورمیانه آرام نیست در حالی که جمعیتی فراوان و ثروتمند دارد.

به گفته جلال پور ایران کشوری با ثبات، با امنیت مناسب و زیربناهای توسعه یافته است که می تواند با دارا بودن مزیت هایی همچون انرژی ارزان و بنگاههای حرفه ای بهترین شریک برای اتریشی ها باشد.

وی معتقد است چنانچه شرکت های ایران و اتریش به صورت آگاهانه همکاری هایی را شکل دهند می توانند سرنوشت مناسبی را برای بسیاری از بنگاههای دو کشور رقم زنند.

همچنین در این نشست «میتر له نر» معاون نخست وزیر اتریش نیز در این دیدار نیز در این دیدار گفت: از فضای تهران و پاکیزگی  این شهر تحت تاثیر قرار گرفته ام و افتخار می کنم که بالغ بر ۱۰۰ سال است که روابط تجاری و همکاری اقتصادی میان ایران و اتریش شکل گرفته است.

وی افزود: این روابط چیزی نیست که تحریم ها بتواند جلوی آن را بگیرد اگر چه لطماتی به آن وارد آورده بود اما توافق وین و جو حاکم بر مذاکرات نتیجه ای را رقم زد که بتوانیم بهترین پشتیبانی را از ایران داشته باشیم.

معاون نخست وزیر اتریش تصریح کرد: البته جو مذاکرات آینده ای را رقم زد که همکاری های اقتصادی ایران و اتریش چارچوب منفی نداشته باشد و این موضوع برای امنیت و توسعه اقتصادی دو کشور مفید است.

وزیر اقتصاد اتریش خاطرنشان کرد: این روزها اتفاقات خوبی در روابط تجاری ایران و اتریش در حال شکل گیری است و حضور ۲۵۰ شرکت صاحب نام اتریشی نشان می دهد که می توان آینده روشنی را با ایران بر مبنای اعتماد بنا کنیم.

وی اظهار داشت: نقشه راه همکاری های ایران و اتریش برای سالهای آینده و تا سال ۲۰۲۰ را تدوین خواهیم کرد و در این نقشه راه چشم اندازهای مشترکی خواهیم داشت البته این مراودات نباید تنها به سفر هیئت اتریشی به ایران ختم شود بلکه شما هم باید به ما سر بزنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه چیز هم اکنون برای شکوفایی مراودات دو کشور آماده است اما باید یک همکاری برد- برد را تعریف کرد.

ارسال نظرات