مدیرکل ارشاد مازندران:

تشکیل هیئت منصفه مطبوعات در مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به متوقف شدن فعالیت دوساله هیئت منصفه مطبوعات استان از آغاز فعالیت این هیئت به زودی در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۷۱۱۷
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، احدجاودانی در جلسه بررسی فعالیت رسانه‌های مجازی مازندران اظهار داشت: حفظ، صیانت و استفاده از فرصت‌های رسانه های مجازی استان از اهداف تشکیل این نشست بوده است.

وی افزود: سیاست دولت بر این است که نهادهای مدنی حوزه رسانه در کنار دستگاه‌های حاکمیتی برای این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه تولید محتوا در رسانه‌های مجازی مازندران باید تقویت شود, تصریح کرد: ساماندهی پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های دارای مجوز در استان انجام می‌شود.

جاودانی با بیان اینکه هیئت منصفه مطبوعات استان از دو سال گذشته فعالیتش متوقف شده است, افزود: این هیئت به زودی با حضور مسئولان امر و نمایندگان رسانه‌ها در استان تشکیل می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان اینکه سایت‌های بدون مجوز باید هر چه سریع‌تر اقدام به ثبت پایگاه خبری در وزارت ارشاد کنند؛ گفت: کمیته پیگیری محتوای فضای مجازی استان با حضور نمایندگان اداره کل ارشاد، نیروی انتظامی، اطلاعات و استانداری تشکیل می‌شود.

وی با تاکید بر راه اندازی شعبه شورای عالی فضای مجازی در مازندران, گفت: قانون مطبوعات را برای همه مدیران استان تشریح کنیم تا مدیران استان بیشتر با فعالیت رسانه‌ها آشنا شوند.

جاودانی با بیان اینکه رسانه‌های استان هنوز از قانون تخطی نکردند و در واقع به نقد عملکرد مدیران در دستگاه اجرایی پرداختند, افزود: رسانه‌هایی که در راستای توسعه استان گام بردارند, حمایت می‌شوند.

عباس زارع, معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این نشست با اشاره به فعالیت 30 پایگاه خبری دارای مجوز از آغاز ثبت 56 سایت جدید در سامانه وزارت ارشاد خبر داد د و گفت: 17 پایگاه خبری فاقد مجوز نیز در استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مازندران دارای بیشترین کاربراین فضای مجازی در کشور است, گفت: باید نسبت به تقویت اخلاق حرفه ای در رسانه‌های استان گام‌های اساسی برداشته شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها