خبرهای داغ:
در یک سال گذشته صورت گرفت

اجرای بیش از 30 پروژه عمرانی در بخش افزر قیروکارزین

فرماندار قیروکارزین از اجرای بیش از 30 پروژه عمرانی در یک سال گذشته با اعتباری بالغ‌بر 150 میلیارد ریال در بخش افزر این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۷۲۱۵
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس،  اشکان کاظمی در جلسه پرسش و پاسخ که با حضور مردم، دهیاران و شوراهای اسلامی این بخش در سالن اجتماعات آموزش‌ و پرورش شهر افزر برگزار شد، اظهار داشت: با حضور در تمام نقاط بخش، محرومیت آن را لمس کرده و به مشکلات آن آگاهیم و در توزیع اعتبارات به‌طور ویژه به این بخش محروم توجه می‌شود.

وی از اجرای بیش از 30 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ‌بر 150 میلیارد ریال در این بخش در یک سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف راه، کشاورزی، ورزش، بنیاد مسکن، بهداشت و درمان، آموزش‌ و پرورش، آب شرب و کشاورزی و مساجد و حسینیه‌ها است.

فرماندار قیروکارزین با اشاره به بحث گازرسانی به‌عنوان خواست مردم این بخش بیان داشت: پروژه‌های گازرسانی به دلیل کمبود منابع مالی در سال گذشته متوقف ‌شده بود که با رونق آن در سال جاری بخش افزر در اولویت اجرا قرار دارد.

کاظمی در مورد تأمین آب کشاورزی دشت افزر از منابع آبی سد سلمان فارسی قیروکارزین گفت: در طرح‌های نخست سد سلمان فارسی آب‌رسانی به بخش‌هایی از قیر و دشت لاغر پیش‌بینی ‌شده بوده که با توجه به خشکسالی‌های متوالی در سال‌های گذشته و ادامه آن امکان آب‌رسانی به تمام نقاط قیروکارزین وجود ندارد و این موضوع در حال کارشناسی است.

این مقام مسئول افزود: در بحث راه‌ها با اتصال افزر به دهستان هنگام این بخش از بن‌بست خارج‌ شده و مسیر اتصال نزدیک‌تری با جنوب کشور و پارس جنوبی از طریق جاده آغاز ـ هنگام عسلویه ایجاد می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مردم این شهرستان در سفر هیئت دولت به فارس را ساخت پالایشگاه در قیروکارزین و در بخش افزر دانست و بیان داشت: به دلیل وجود مشکلات مالی تاکنون اقدام به شروع احداث پالایشگاه نشده اما با مقامات کشوری و استانی مربوطه و همچنین سرمایه‌گذاران برای اجرای این طرح بزرگ صحبت شده و ارزیابی‌های کارشناسی در این مورد صورت گرفته است.

کاظمی اضافه کرد: با توجه به وجود منابع عظیم گازی در این بخش و وجود ظرفیت‌های لازم با احداث پالایشگاه بخش اعظمی از مشکل اشتغال در این شهرستان حل خواهد شد.

فرماندار قیروکارزین با بیان اینکه ادعا نداریم تمام مشکلات این بخش را حل کرده‌ایم افزود: با توجه به اعتبارات موجود و کمبودهای مالی دولت و همچنین وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام، بیشترین تلاش خود را برای محرومیت‌زدایی از این بخش انجام داده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ضعف اطلاع‌رسانی باعث شده بسیاری از خدمات صورت گرفته در این بخش به اطلاع مردم نرسد گفت: بسیاری از شایعات و سیاه‌نمایی‌ها در فضاهای مجازی به دلیل بی‌اطلاع بودن از اخبار دقیق و کامل است و امروز مردم با دسترسی به امکانات روز می‌توانند اخبار این شهرستان را در خبرگزاری‌ها و پرتال خبری این شهرستان به‌صورت کامل و دقیق دریافت کنند.

کاظمی در پایان با اشاره به موضوع انتخابات آینده خاطرنشان کرد: باید زمینه‌ای فراهم کرد تا هر کاندیدا حرف‌ها و نظریات خود را مطرح کرده تا مردم انتخاب صحیحی داشته باشند و همچنین برگزاری انتخاباتی پرشور در گرو سلامت مجریان آن بوده و برای بهتر برگزار شدن آن نیازمند همکاری تمام اقشار و گروه‌ها به‌شرط بی‌طرفی هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها