مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل/

صنعت گردشگری خارجی در اردبیل توسعه می‌یابد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده با راه‌اندازی اکو‌کمپ‌های طبیعت‌گردی و عشایری در سطح استان صنعت گردشگری خارجی در اردبیل توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۸۵۶۷۲۷۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزای بسیج از ازدبیل، کریم حاجی‌زاده ، در آئین معارفه رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های انجام شده اکو‌کمپ‌های طبیعت‌گردی و عشایری در سطح استان اردبیل راه‌اندازی شده و صنعت گردشگری خارجی در اردبیل توسعه می‌یابد.

وی تصریح کرد: در کنار توسعه و ورنق صنعت گردشگری خارجی در سطح استان اردبیل این اکو کمپ‌ها نقش و تاثیر بسزایی در توسعه و آبادانی مناطق عشایری ایفا می‌کنند چرا که حضور گردشگران در این مناطق زمینه‌ساز توسعه و رونق هر چه بیشتر در مناطق عشایری استان می‌شود.

حاجی‌زاده با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری در سطح استان اردبیل بیان کرد: با توجه به این ظرفیت‌های استان اردبیل می‌تواند در حوزه‌های طبیعت، فرهنگ و تاریخ به قطب بزرگ کشوری تبدیل شود که این امر در سایه تلاش و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های متولی در این حوزه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در زمینه تبدیل استان در این حوزه به پایلوت کشوری تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم چرا که این امر نقش و تاثیر بسزایی در توسعه و رونق گردشگری در استان ایفا می‌کند و می توان با تحقق این امر زمینه‌های توسعه اقتصادی استان را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه شهرستان نیر یکی از مناطق مستعد برای توسعه صنعت گردشگری استان به شمار می‌رود، افزود:‌ این شهرستان با دارا بودن 7 منطقه نمونه گردشگری سالانه پذیرای بخش زیادی از مسافران و گردشگران ورودی به استان بوده که برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از این ظرفیت‌ها باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و زیرساخت‌ها در این حوزه تامین شود.


ارسال نظرات