معاون استاندار اردبیل/

مطالعه پدافند غیرعامل برای پروژه‌های زیربنایی اردبیل الزامی است

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: مطالعه پدافند غیرعامل برای تمامی پروژه‌ها و طرح‌های استان اردبیل الزامی بوده و باید از این نظر مورد مطالعه قرار گیرند.
کد خبر: ۸۵۶۷۳۰۱
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزای بسیج از ازدبیل، علی آذرنژاد، در جلسه کارگروه امور عمرانی و تاسیسات پدافند غیرعامل اردبیل اظهار داشت: مطالعه پدافند غیرعامل برای تمامی پروژه‌ها و طرح‌های استان اردبیل الزامی بوده و تمامی طرح‌های اجرایی به ویژه پروژه‌های زیربنایی مهم مانند سدها، پل‌ها و ساختمان‌های عمومی باید از این نظر مورد مطالعه قرار گیرند.

وی افزود: ارایه راه حل‌های علمی و پیشگیرانه، مسیر رسیدن به یک منشور مطمئن در این حوزه را هموار می‌کند که باید در این زمینه همکاری و مشارکت‌ همه‌جانبه‌ای از سوی متولیان امر انجام شده و با بررسی‌های کارشناسی راهکارها در این حوزه ارائه شود.

آذرنژاد تصریح کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده در این کارگروه، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مکلف شد با هدف رعایت دقیق مقررات ملی ساختمان، در زمینه نظارت مستمر مهندسان ناظر و مجری ساختمان‌ها در مراحل احداث و برخورد با متخلفان احتمالی اقدامات لازم را به عمل آورد و گزارش این اقدامات به کارگروه ارائه شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی، جمعیت هلال احمر استان و شهرداری اردبیل نیز باید کارگروه های فرعی کارگروه عمران و تاسیسات شورای پدافند غیرعامل را فعال کرده و در این زمینه به بررسی و ارائه راهکار اقدام کنند.

وی رعایت اصول پدافند غیرعامل را برای پروژه‌های زیربنایی استان اردبیل ضروری دانست و گفت: با لحاظ این اصول در پروژه‌ها می توانیم در مواقع بروز حوادث به درستی برخورد کرده و از وارد شدن تلفات و صدمات زیاد در این حوزه جلوگیری کنیم.

ارسال نظرات